محمود گبرلو منتقد پیشکسوت سینما و تلویزیون با گلایه از روند تیم مدیریت جدید صدا و سیما گفت: عده‌ای جوان نابلد اما متعهد، غیر متخصص اما انقلابی وارد عرصه شدند که شاید تا به حال اصلا وارد استودیو نشده‌اند، چه اینکه بخواهند یک سریالی را مدیریت کنند.

تیغ تیز نقد دو منتقد بر سیاست‌های جذب مخاطب صدا و سیما

به گزارش قدس آنلاین، برنامه تلویزیونی «جام‌جم» شب گذشته با حضور محمود گبرلو منتقد سینما و سیدمحمد حسینی مدیر انجمن سینمای انقلاب دفاع‌مقدس، با موضوع چالش‌های تولید آثار نمایشی و سریال‌سازی در تلویزیون روی آنتن رفت.

عده‌ای جوان نابلد وارد عرصه شدند

محمود گبرلو در برنامه شب گذشته «جام‌جم» با انتقاد از تیم جدید مدیریتی صداوسیما گفت: در دوره آقای جبلی تیم جدیدی وارد صداوسیما شده‌اند و به نوعی اعلام کردند همه گذشته‌ها نابلد و غیر متعهد بودند و باید از نگاه‌های جدید، جوان و خلاق استفاده کنیم. این در شعار خوب است اما وقتی وارد میدان عمل می‌شویم، می‌بینیم اصلا این نیست. عده‌ای جوان نابلد اما متعهد، غیر متخصص اما انقلابی وارد عرصه شدند که شاید تا به حال اصلا وارد استودیو نشده‌اند، چه اینکه بخواهند یک سریالی را مدیریت کنند. در عالم تولید فیلم سریال سازی خیلی سخت است و مدیریتی هوشمند می‌خواهد تا درست این تیم را هدایت کند.

تیغ تیز نقد دو منتقد بر سیاست‌های جذب مخاطب صدا و سیما

سریال‌ها برای مردم جذاب نیست

گبرلو ادامه داد: متاسفانه در شرایط امروز سریال خوبی در تلویزیون نداریم و مردم تولیدات را دوست ندارند. اینکه مردم می نشینند پای سریال نگاه می‌کنند بخشی از آن به جهت علاقه‌ای است که مردم به تلویزیون دارند و در چینش خانه یکی از اعضای خانواده است و آن را قبول دارند. تلویزیون را روشن می‌کنند و می‌خواهند سرگرمی، تفریح و تعامل داشته باشند اما می‌بینند که سریال‌ها برای آن‌ها جذاب نیست. چه کسی مقصر است؟ پس این همه سیستم نظارتی کجاست؟

تیغ تیز نقد دو منتقد بر سیاست‌های جذب مخاطب صدا و سیما

فضای فعلی تلویزیون حاصل یک استمرار طولانی است

سیدمحمد حسینی نیز در این برنامه گفت: من به این نگاه جزمی و بسته که صرفا مدیران را مقصر می‌داند قائل نیستم،‌ چون معتقدم که فضای فعلی تلویزیون را می‌توان خالی از یکسری پروداکشن‌های بزرگ دانست. اما این حاصل دو سال نیست. حاصل یک استمرار طولانی است. وقتی می‌گوییم سریال الف ویژه حتما از یک زمان طولانی صحبت می‌کنیم که زمان می‌برد تا پرورش پیدا کند و از یک جایی باید استارت می‌خورده. سلمان باید یکی دوسال پیش پخش می‌شد یا سریال موسی باید به پخش رسیده باشد. این موضوع برای یک دوره طولانی تری از عمر یک مدیر است.

جذابیت تلویزیون به آثار نمایشی پر هزینه نیست

مدیر انجمن سینمای انقلاب دفاع‌مقدس ادامه داد: چیزی که تلویزیون را جذاب می‌کند آثار نمایشی پر هزینه و الف ویژه تلویزیون نیست. چیزهای دیگری هم از جمله نحوه برخورد با عناصر مختلف جذابیت در تلویزیون هم هست. مثلا وقتی خبر گوش می‌دهم، دوست دارم فضای کلی و جزئیات خبر دستم بیاید و مستمرا جلوی تلویزیون ننشینم که بگوید ریف دمشق آزاد شد. ریف دمشق کجاست؟ چرا برای من باز نمی‌شود؟ یا در موضوع غزه و تراژدی که در حال رخ دادن است. خیلی ساده است افرادی را بیاوریم که بخواهند از منظر جزئی نگری به این موضوعات بپردازند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.