مدیر کل فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد با اشاره به افزایش ۳۹ درصدی پروازهای خارجی این فرودگاه در سال جاری، ابراز امیدواری کرد که خطوط پروازی فرودگاه یزد با استفاده از ظرفیت شرکت پروازی یزدایر افزایش یابد.

افزایش ۳۹ درصدی پروازهای خارجی فرودگاه یزد

به گزارش قدس آنلاین، کمال دهقان منشادی اظهار کرد: طی نیمه اول سال جاری ۱۴ هزار و ۶۲۱ مسافر از طریق فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی یزد پذیرش و اعزام  شده‌اند که این آمار به نسبت مدت مشابه سال گذشته، ۳۷ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان این که در شش ماهه اول امسال تعداد ۱۲۴ سورتی پرواز خارجی در فرودگاه بین‌المللی یزد نشست و برخاست داشته که این آمار نیز نسبت به وضعیت مشابه پارسال، رشد ۳۹ درصدی را نشان می‌دهد.

دهقان در خصوص افزایش خطوط پروازی فرودگاه یزد نیز خاطرنشان کرد: در این رابطه مذاکراتی با شرکت‌های هواپیمایی مختلف انجام شده و امیدواریم حداقل شاهد افزایش خطوط پروازی این فرودگاه به دنبال افزایش ناوگان هواپیمایی شرکت «یزد ایر» باشیم.

وی در مورد تاخیر برخی از پروازهای فرودگاه نیز متذکر شد: اکثر این تاخیرها مربوط به شرکت‌های هواپیمایی، نقص فنی هواپیماها و مشکلات ناشی از تحریمهاست و هیچ ارتباطی با فرودگاه‌ ندارد.

این مسئول در ادامه با اشاره به حمل بیش از دو هزار تن بار از طریق فرودگاه یزد طی شش ماه اول سالجاری، گفت: آمار به دست آمده بیانگر رشد پنج درصدی عملکرد این حوزه  نسبت به مدت مشابه است.

وی با اشاره به بروز موارد متعددی از طوفان‌های گرد و غبار در یزد با توجه به شرایط اقلیمی این استان، گفت: خوشبختانه فرودگاه یزد مجهز به سیستم ILS به همراه RVR است به نحوی که امکان نشست و برخاست هواپیماها را در شرایط حداقل دید ۵۵۰ متر ممکن می‌سازد.

دهقان در این باره تصریح کرد: سیستم ILS (آی ال اس)، یک سیستم ناوبری رادیویی است که به هواپیماها اجازه می‌دهد در شب یا در هوای بد جهت فرود به باند نزدیک شوند و فرود ایمن را در شرایط آب و هوایی نامناسبت داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.