رئیس کنگره بین المللی علامه طباطبایی ضمن اشاره به سیره علمای تراز جهان اسلام به ویژه شخصیت هایی چون علامه طباطبایی تصریح کرد: باید در مسیر خدمت به دین و سربازی مولایمان حضرت ولی عصر(عج) همچون اساتیدمان با اخلاص باشیم و در این راه جدیت داشته و درست عمل کنیم.

باید در مسیر خدمت به دین با اخلاص عمل کنیم

آیت الله غلامرضا فیاضی امروز در آیین افتتاحیه کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی(ره) در محورهای قرآن و حدیث، حکمت عملی، اخلاق و عرفان، حکمت نظری، فقه و اصول، کلام و ادیان که از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی با همکاری جمعی از مراکز علمی، فرهنگی و اجرایی در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، ضمن خبر مقدم به حضور طلاب، اساتید و علمای حاضر در کنگره بین المللی علامه طباطبایی، به بیان خاطره ای از علامه حسن زاده آملی و علامه طباطبایی پرداخت و ابراز داشت: تقوا اساس سعادت آدمی است که در کنار کسب علوم باید به این مهم توجه داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به آیه شریفه ««وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَا»، با بیان این که خداوند متعال عهد نموده تا کسانی که عمر خود را در راه بندگی الهی قرار می دهند را بدون تردید هدایت نماید، اظهار داشت: آنچه را که برای رشد عملی لازم است را باید آغاز و از همان ابتدا به آنچه علم دارد عمل نماید،مرحوم آیت الله العظمی بهجت نیز همواره بر توجه به یقینیات تأکید داشتند می فرمود، هرکسی به آنچه یقین دارد عمل کند مشمول هدایت الهی قرار خواهد گرفت.

رئیس مجمع عالی حکمت اسلامی هدایت را وظیفه ای الهی در گرو خواست انسان توصیف دانست و ابراز داشت: «یُضِلُّ مَنْ یَشَاءُ وَ یَهْدِی مَنْ یَشَاءُ»، خداوند متعال کسی را هدایت می کند که بخواهد هدایت شود، هدایت مشمول انسان هایی است که در راه هدایت قدم بردارند و در این مسیر جدّیت داشته باشند.

وی ضمن تأکید بر این که انسان هدایت جو، همواره در مقابل حق خاضع بوده، باید پای بر هوای نفسش قرار می‌دهد، اظهار داشت: اگر انسان در مقابل حق استکبار کند، در مسیر گمراهی قرار خواهد گرفت.

رئیس کنگره بین المللی علامه طباطبایی ضمن اشاره به سیره علمای تراز جهان اسلام به ویژه شخصیت هایی چون علامه طباطبایی تصریح کرد: باید در مسیر خدمت به دین و سربازی مولایمان حضرت ولی عصر(عج) همچون اساتیدمان با اخلاص باشیم و در این راه جدّیت داشته و درست عمل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.