رئیس سازمان سینمایی در ادامه سفر یک روزه خود به آذربایجان غربی با استاندار این استان دیدار کرد.

دولت سیزدهم در حوزه زیرساخت سینما، از موفق‌ترین دولت‌هاست/ عزمی جدی برای احداث هزار سالن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، در این دیدار که صبح امروز (۲۴ آبان‌ماه) صورت گرفت، محمد خزاعی ضمن ارائه گزارشی از روند سفرهای استانی سازمان سینمایی در راستای رویکرد عدالت فرهنگی، توسعه زیرساخت سینماها و استعدادیابی در دولت سیزدهم، گفت: استان آذربایجان غربی در حوزه‌های زیرساخت فرهنگی و ورزش در مسیر توسعه قرار دارد.

وی افزود: وضعیت زیرساخت سینمایی کشور در مقایسه با کشورهای منطقه در شرایط مطلوبی قرار ندارد و در این زمینه به اقدامات جهادی برای توسعه نیازمندیم.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: براساس استاندارد جهانی، به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک سالن سینما باید وجود داشته باشد این در حالی است که در کشور بیش از ۹۰ شهر بالای جمعیت ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر فاقد سالن سینما هستند.

وی خاطرنشان کرد: نقشه راه ما در این زمینه دستیابی به افق ۱۰۰۰ سالن در دولت سیزدهم است و طی دو سال اخیر تا کنون زمینه‌های بهره‌برداری از، بیش از ۲۳۰ سالن سینما را فراهم کرده‌ایم و این روند با عزمی جدی ادامه دارد.

خزاعی تاکید کرد: معتقدم توسعه زیرساخت سینما اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و تا زیرساخت متحول نشود شاهد تحول در سایر حوزه‌ها نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: در حوزه زیرساخت دولت سیزدهم یکی از موفق‌‍ترین دولت‌هاست و قطعا با روند پیش‌رو اتفاقات و گشایش‌های گسترده‌ای در همه حوزه‌ها صورت می‌گیرد.

به گفته رئیس سازمان سینمایی، پوست‌اندازی در عرصه سینما در کادرسازی، جریان محتوا و اندیشه‌ورزی و تحول فناوری و توسعه شروع شده و افق روشنی در پیش دارد.

وی عنوان کرد: با رویکرد استانداردسازی تولیدات سینمایی، امروز خانواده‌ها می‌توانند با خاطر آسوده‌تری به سینماها روند.

خزاعی با اشاره به اینکه سینما پیوست جاذبه‌دار طرح‌های اقتصادی و توسعه صنعتی و شهری است اظهار کرد: استان‌ها می‌توانند با تدابیر استانداری‌ها و با استفاده از ظرفیت‌های برنامه توسعه و با مشارکت بخش‌های خصوصی و دولتی و نهادی به تحولات زیرساختی و اجتماعی سینما کمک کنند.

وی با بیان اینکه این استان برغم ظرفیت‌های هنری و سینمایی خوب به لحاظ زیرساخت، وضعیت مطلوبی ندارد افزود: در برنامه توسعه، الگوی استفاده از مزیت‌های فرهنگی در زیرساخت‌های تجاری پیش‌بینی شده است و در این زمینه تجربه‌های موفقی در چند کلانشهر در اختیار است.

به گفته رئیس سازمان سینمایی، مدرن سازی به رونق سینماها و جذب مخاطب کمک می‌کند.

در ادامه این دیدار محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی گفت: رویکرد اصلی ما در استان داشتن سینما در شهرستان‌ها و مجتمع فرهنگی در شهرهای کوچک است و لازمه این وارد شدن به بخش خصوصی است.

وی افزود : در سطح کشور بیشترین پروژه‌های نیمه تمام مربوط به حوزه فرهنگ است و کمترین سهم نیز مربوط به این حوزه می‌شود.

معتمدیان با بیان اینکه اولویت ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، عنوان کرد: شورای برنامه‌ریزی در ۲۰ شهرستان استان برگزار می‌شود که این شورا به منزله این است که برای اولین بار عدالت و توازن در حوزه فرهنگ ایجاد می‌شود و ما باید عقب افتادگی در حوزه فرهنگ را جبران کنیم.

وی ادامه داد: لازم است نقشه راهی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه فرهنگی و تولید محتوا در استان فراهم شود.

استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد: در بحث تولید محتوا، آذربایجان غربی از ظرفیت‌های خوبی چون حماسه چالدران برخوردار است و در این زمینه می‌توان فیلم یا سریال‌های مختلفی با این موضوعات تهیه کرد.

وی با اشاره به اربعین حسینی گفت: برای اولین‌بار در اربعین امسال اهل سنت و اقلیت‌های دینی موکب راه‌اندازی کرده و ۱۰ هزار نفر از شیعیان ققفاز و آذربایجان خود را به مرز تمرچین رسانده‌اند.

استاندار آذربایجان غربی در پایان سخنان خود گفت: استان آذربایجان غربی از ظرفیت‌های بی نظیر فرهنگی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است در این سفر محمدرضا سوقندی مدیر کل امور حقوقی، عملکرد استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی، یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان ،مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان و هاشم میرزاخانی مدیر عامل سینماشهر رئیس سازمان سینمایی را همراهی کردند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.