وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ژنو حضور دارد با رئیس صلیب سرخ جهانی دیدار و درباره وضعیت بحرانی و نسل‌کشی در غزه به گفت‌وگو پرداخت.

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس صلیب سرخ جهانی

به گزارش قدس انلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی و به منظور رایزنی درباره وضعیت غزه و ضرورت توقف جنایات رژیم صهیونیستی و رفع محاصره غزه و ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم این منطقه و در ادامه رایزنی‌هایش در یک ماه گذشته در ژنو حضور دارد، امروز (چهارشنبه) ۲۴ آبان ماه با خانم «میریانا اسپولیاریک ایگر» رئیس صلیب سرخ جهانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

او پیش از این و در ابتدای تحولات اخیر در غزه و در  ۱۸ مهر ماه نیز با خانم «میریانا اسپولیاریک ایگر» رئیس صلیب سرخ جهانی در این خصوص تلفنی گفت‌وگو کرده بود.
پیش از این ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز (سه‌شنبه) ۲۳ آبان ماه از سفر امیرعبداللهیان به ژنو در استمرار تلاش‌های دیپلماتیک در ارتباط با مسأله فلسطین به ویژه پیگیری موضوع ارسال کمک‌های انساندوستانه برای مردم مظلوم غزه در سطوح بین‌المللی و نیز دیدار و گفت‌وگو با برخی مسؤولان سازمان ملل متحد و صلیب سرخ جهانی خبر داده بود.

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تحولات فلسطین و عملیات طوفان الاقصی و واکنش صهیونیست‌ها به این عملیات با حمله به غزه و تشدید محاصره این منطقه، رایزنی‌هایی را به صورت تلفنی با برخی همتایان و مقامات تاثیرگذار بین‌المللی صورت داد. او در این راستا همچنین نامه‌هایی را به دبیرکل سازمان ملل، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، وزیر خارجه واتیکان‌،‌ وزرای خارجه عضو بریکس و همچنین «فولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نوشت. وزیر امور خارجه در نامه‌ به کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اقدامات لازم برای توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به غزه و پاسخگو کردن حاکمان این رژیم به دلیل جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی شد. وی همچنین دو دور سفرها به منطقه شامل کشورهای عراق، لبنان، سوریه، قطر و ترکیه داشت و ضمن شرکت در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده و طرح پیشنهاداتی از جمله ضرورت تحریم سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی به نیویورک هم رفت و ضمن شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با دبیرکل این سازمان هم دیدار و درباره اوضاع غزه گفت‌وگو کرد.  

پایان پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.