دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: بیش از ۵۴ درصد خانواده‌هایی که فرزندانشان دچار اعتیاد شده، بعد از ۳ سال متوجه اعتیاد فرزندانشان شده‌اند که این آمار نشان می‌دهد که باید در زمینه پیشگیری از اعتیاد بیشتر فعالیت کنیم.

۵۴ درصد خانواده‌ها بعد از ۳ سال متوجه اعتیاد فرزند خود شده‌اند!

 اسکندر مومنی بیان کرد: دنیا، ایران را به مقابله و مبارزه با مواد مخدر می‌شناسند، ایران ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است.

وی با بیان اینکه ایران با فاصله رتبه اول کشفیات مواد مخدر در جهان را دارد، تصریح کرد: ۹۲ درصد کشفیات تریاک، ۵۹ درصد کشفیات مورفین و ۲۹ درصد کشفیات هروئین جهان توسط ایران کشف می شود.

مومنی خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش و تحقیقاتی و درمان در منطقه در ایران افتتاح شد و سازمان ملل این مرکز را به همه دنیا معرفی کرد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مقابله حتماً در اولویت‌های ایران قرار دارد اما به دلیل همسایگی با کشوری که بیشتری تولید مواد مخدر جهان را دارد باید بر امر پیشگیری و توانمندسازی در میان افرادی که در معرض آسیب هم دقت کرد.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۴ درصد خانواده‌هایی که فرزندانشان دچار اعتیاد هستند، بعد از ۳ سال متوجه اعتیاد فرزندانشان شده‌اند! این آمار نشان می‌دهد که باید در زمینه پیشگیری بیشتر فعالیت کنیم.

مومنی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد افرادی که دچار اعتیاد شدند یا توان نه گفتن به همسالان را نداشته‌اند یا اطلاع کافی از اعتیادآور بودن آن ماده مخدر نداشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.