فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: ۶ شکارچی متخلف که به طور انفرادی و گروهی در سه شهرستان سراب، میانه و بستان آباد اقدام به تعرض به حیات وحش کرده بودند، در عملیات های جداگانه دستگیر شدند.

دستگیری ۶ شکارچی متخلف در سه شهرستان آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس انلاین،  مرتضی نعمت پور روز شنبه در جمع خبرنگاران، با تاکید بر مبارزه بی وقفه یگان حفاظت محیط زیست از حریم حیات وحش و منابع طبیعی استان، از مردم آذربایجان شرقی به ویژه در مناطق روستایی درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه شکار و حیوان آزاری مراتب را به این مجموعه اطلاع دهند.

وی ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در عملیات گشت و کنترل شبانه روزی در ۲ شبانه روز گذشته تعدادی شکارچی غیرمجاز را در شهرستان های مختلف دستگیر کرده و با تشکیل پرونده آنها را به مراجع قضایی معرفی کردند.

نعمت پور از دستگیری یک شکارچی در شهرستان سراب خبر داد و افزود: این فرد در اراضی روستای «زرین قباد» ارتفاعات شهرستان سراب توسط یگان حفاظت محیط زیست دستگیر و از وی یک قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط و سپس بعد از تشکیل پرونده مقدماتی به مقامات قضایی معرفی شد.

وی ادامه داد: در ماموریت گشت و کنترل ماموران یگان حفاظت محیط زیست در شهرستان میانه نیز یک شکارچی دیگر غیر مجاز در اراضی حصار «میدان داغی» در حین آغاز به شکار برخورد شد که شکارچی متخلف با مشاهده ماموران متواری و اقدام به پنهان کردن اسلحه خود کرد.

نعمت پور اضافه کرد: محیط بانان میانه ای بعد از تعقیب و گریز چند ساعته موفق به دستگیری نامبرده و کشف یک قبضه اسلحه قاچاق از شکارچی متخلف شدند که در نهایت در محل مناسب از فرار وی جلوگیری و پس از دستگیری، پرونده برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

وی همچنین از دستگیری یک گروه شکارچیان در بستان آباد خبر داد و گفت: این گروه شکارچی خرگوش مقارن ساعت ۲ نصف شب امروز قبل از هرگونه شکار توسط محیط بانان این شهرستان دستگیر شدند.

نعمت پور افزود: از این متخلفان تعداد سه قبضه اسلحه شکاری و ادوات شکار کشف و ضبط و پرونده آنها پس از تکمیل برای بررسی نهایی به مقام های قضایی شهرستان ارجاع شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.