سرپرست فرمانداری معمولان از بازگشایی محورهای روستایی مسدودشده در پی بارش‌های سیل‌آسا در این شهرستان خبر داد.

تازه‌ترین اخبار از بارش‌های سیل‌آسا در لرستان/ بازگشایی محور ۳۸ روستای معمولان

به گزارش قدس انلاین،  باران‌های سیل‌آسا که از ۲۹ آبان وارد کشور شد، لرستان را نیز دربرگرفت. ارتفاعات را با برف پوشاند و دره‌ها و مسیل‌های فصلی را پر آب کرد.

هشدار هواشناسی، ظهر ۲۸ آبان وضعیت قرمز را در حالی برای جنوب لرستان صادر کرد که راه‌ها و پل‌های تخریب‌شدۀ سیل ۱۳۹۸ در پلدختر هنوز موقت است و اعتباری برای بازسازی کامل پل‌ها و راه‌های تخریب‌شده اختصاص نیافته‌است.

بارش‌های سیل‌آسا در روز گذشته محور ۳۹ روستای معمولان را در همان ساعات آغازین مسدود کرد و راه ارتباطی ۱۱۰۰ نفر نیز قطع شد و علاوه‌بر آن سرنشینان هفت خودرو نیز در سیل گرفتار شدند.

بارش‌های پلدختر در ۲۹ آبان با ورود سامانۀ بارشی جدید به لرستان شدت بیشتری گرفت، به‌طوری‌که ۹۷ میلی‌متر بارندگی در منطقه پاعلم به ثبت رسیده‌است و ۵۷ میلی‌متر بارندگی نیز در این شهرستان ثبت شد.

محمد ناظری اظهار داشت: راه ارتباطی افرینه به میان‌کوه شرقی در روستای درآغل بگیر لطیف به‌دلیل حجم بالای بارش‌ها و طغیان آبراهه‌ها در روز گذشته مسدود شد و راه ارتباطی ۳۸ روستای این منطقه را قطع کرد.

وی با اشاره به حضور میدانی در روستاهای مسدودشده معمولان و هماهنگی با مدیرکل هلال‌احمر برای رهاسازی هفت خودروی گرفتار در سیل، افزود: سرنشینان این خودروها به مکان امن منتقل شدند.

سرپرست فرمانداری معمولان عنوان کرد: نیروهای راهداری با ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری در نقطه اصلی وقوع سیل در این شهرستان مستقر شدند تا در صورت فروکش‌کردن رودخانه در زمان کوتاهی نسبت به ترمیم جاده اقدام کنند.

وی بیان کرد: راه ارتباطی ۳۸ روستای معمولان در شامگاه امشب با تلاش جهادی نیروهای راهداری با بازگشایی محور چولهول بازگشایی و ارتباط این روستاها هم‌اکنون برقرار شده‌است.

ناظری با اشاره به مسدودشدن راه ارتباطی روستای تودار شاکرمی با ۳۵خانوار، گفت: پل این منطقه در حال احداث است و راه ارتباطی روستای شاکرمی با بالاآمدن دبی رودخانه مسدود شد.

سرپرست فرمانداری معمولان ابراز کرد: تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری به روستای تودار شاکرمی اعزام شدند و پل این منطقۀ در حال ساخت، بهسازی شد و تردد اهالی نیز برقرار شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.