سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی "تیتر ۱۳" چهارشنبه شب با حضور معاون اجتماعی و فرهنگی وزیر علوم، مدیر کل دفتر مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی مسئولان ملی و استانی در مشهد آغاز به کار کرد.

آغاز سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر ۱۳» از مشهد
به گزارش قدس خراسان، معاون اجتماعی و فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره در ساختمان سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: چهار هزار نشریه دانشجویی در کشور زیر نظر این وزارتخانه فعالیت می‌کنند که با توجه به تاثیرگذاری این نشریات و شمار بالای دانشجویان و دانشگاه‌ها انتظار می‌رود نشریات بیشتری در محیط دانشگاهی شکل گیرند.

عبدالحسین کلانتری افزود: جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی "تیتر ۱۳" فرصتی برای تبیین استعدادهای دانشجویی در زمینه فعالیت رسانه‌ای و ایجاد تکلیف مطالبه‌گری و پرسش‌گری و روشنگری مسائل در نسل جوان و آینده ساز کشور است.

وی با بیان اینکه نشریات دانشجویی در کنار تشکل‌ها در دانشگاه‌ها و کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی می‌توانند اثربخشی بیشتری داشته باشند، گفت: مهم‌ترین میدان تمرین عقلانیت و تفکر و گفت وگو در نشریات بوجود می آید، نوشتن یک پیوند ذاتی با عقلانیت و مدنیت دارد که می‌تواند از بطن یک جامعه با یک نقطه اتکا تمدن‌ها را تثبیت کند و دانشجویان در دانشگاه‌ها در این زمینه همیشه ثابت قدم بوده‌اند.

معاون فرهنگی - سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این مراسم گفت: زمانی که نشریه یا مطبوعه ای قرار است در دانشگاه فعالیت کند، با توجه به فضای نخبگانی و پژوهشی دانشگاه، نقش این نشریه نیز ممتاز می شود، از سوی دیگری ویژگی فعالان در این نشریات، تلاش برای رشد و کسب تجربه در یک فضای نخبگانی در کنار داشتن روحیه جوانی و بالا بردن توان ریسک کردن و شجاعت است.

حجت الاسلام مهدی فاطمی‌پور افزود: نشریه دانشجویی علاوه بر تاثیر مثبتی که بر متولیان و دستاندرکاران خود دارد، آثار مثبتی هم می‌تواند برای فضایی که نشریه در آن منتشر می‌شود، داشته باشد، این نشریه اقتضائاتی هم در خصوص واقع نمایی، مطالبه گری، ارایه مشکلات و راهکارهایی برای حل آن‌ها دارد که در واقع می‌تواند برنامه‌ای برای تقویت انسان‌ها داشته باشد، در واقع شکل گیری یک نشریه دانشجویی هم می‌تواند اهداف حداقلی و هم اهداف عمیق‌تر و وسیع‌تری برای خود در نظر گیرد.

وی هدفگذاری در نشریات دانشجویی را بسیار مهم دانست و گفت: دهها دوگانه در برابر فعالان چنین نشریاتی قرار دارد که انتخاب آن‌ها به نشریه اشان و خودشان اعتبار می‌دهد.

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی "تیتر ۱۳" نیز در این مراسم گفت: متقاضیان فرصت دارند از امروز تا ۳۰ آذرماه آثار خود را ارسال کنند، آثار رسیده در دی‌ماه توسط هیات داوران بررسی می‌شود و برگزیدگان در مراسم پایانی این جشنواره در دهه فجر امسال معرفی خواهند شد.

متین منتظمی افزود: این جشنواره با شعار «برای ایران بنویسیم» برگزار شده است و در همین راستا دانشجویان صاحب اثر در نشریات دانشجویی می‌توانند با مراجعه به سامانه titrfestival.dmsrt.ir نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار با توجه به دستورالعمل اجرایی اقدام کنند.

وی بخش‌های جشنواره مزبور شامل ۲ بخش اصلی (رقابتی و جانبی) و پنج بخش فرعی ذکر و بیان کرد: همه نشریات دارای مجوز از کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران که در فاصله زمانی یکم شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تا سی و یک شهریور ۱۴۰۲ منتشر شده‌اند و آثاری که در این نشریات انتشار یافته‌اند، در صورت عدم فارغ التحصیلی دانشجو امکان شرکت در جشنواره را دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.