رییس پارک علم و فناوری کردستان از صادرات ۴۲۵ هزار دلاری واحدهای فناور استان طی سال گذشته خبر داد و گقت: این رقم به صورت سالانه جمع‌بندی می‌شود.

صادرات ۴۲۵ هزار دلاری واحدهای فناور در کردستان

به گزارش قدس آنلاین،  بابک سوری عصر شنبه در دومین جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان کردستان اظهار کرد: ایجاد ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان تدوین و تعیین برنامه پیشرفت اقتصادی استان بر مبنای دانش با وضوح مناسب در حد مأموریت‌ها، موضوعات و پروژه‌ها از محورهای اصلی ساز و کار ابلاغی برای اجرای فرمان تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است.

وی افزود: پایش و ارزیابی مستمر از روند پیشرفت‌ها و هماهنگی بین استان‌ها در خصوص مأموریت‌ها و پروژه‌ها و موضوعات از دیگر اهداف و محور اصلی ایجاد ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

سوری بیان داشت: محور اصلی قانون جهش تولید دانش بنیان شامل تعیین اقلام راهبردی توانایی‌های فناورانه، خلأهای موجود، نیازها و نقاط آسیب پذیر اقتصادی و سپس مشخص کردن ساز وکار رفع کاستی‌ها و تقویت توانمندی کشور، تقویت مالی و اعتبار بخشی به نهاد عمومی غیر دولتی صندوق نوآوری و شکوفایی و دیگر موارد است.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال سال گذشته واحدهای فناور کردستان حدود یک‌هزار و ۵۵ نفر بود که امسال ۱۵۰ نفر به این تعداد افزوده شده و به یک‌هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

رئیس پارک علم و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: طرح دستیار فناور هم یک ایده دیگر این مرکز است که در ابتدای سال‌جاری تاکنون یکصد و یازده نفر دانشجو در مصاحبه تأیید و در نهایت تعداد ۸۶ نفر بکارگیری شدند و ۲۲ دانشگاه هم در این طرح همکار ما هستند.

سوری افزود: تکمیل و تجهیز مجتمع نوآوری نور، تکمیل زیرساخت‌های خود مرکز، تکمیل ساختمان مرکز رشد مریوان، ایجاد پردیس فناوری بین‌المللی مشترک با اقلیم و ایجاد مراکز نوآوری و خانه‌های خلاق در شهرستان‌ها مصوباتی است که هنوز تکمیل نشده و بودجه آنها تخصیص نیافته است.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان به صادرات واحدهای فنلور پرداخت و افزود: ۴۲۵ هزار دلار صادرات واحدهای فناور استان طی سال گذشته انجام شد و این رقم بصورت سالانه جمع‌بندی می‌شود.

سوری در پایان با بیان اینکه تسهیلات پرداختی هم توسط پارک علم و فناوری به ۴۲ شرکت پرداخت شده است، گفت: این تسهیلات به مبلغ ۴۵ میلیارد و ۸۵۰ تومان بوده است که اشتغالزایی و تبدیل ثروت فروش در ۶ ماهه نخست سال این مراکز ۲۰۹ میلیارد بوده که خوب و ارزشمند است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.