مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۷۴ درصد از تعهد اشتغال امسال استان تاکنون محقق شده و شغل های ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

۷۴ درصد از تعهد اشتغال خراسان رضوی محقق شد

به گزارش قدس خراسان، محمد امین بابایی روز یکشنبه در آیین تجلیل از تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر سبزوار اظهار کرد: تعهد امسال استان خراسان رضوی ۷۴ هزار و ۱۲۰ نفر بوده که از این میزان تاکنون ۵۵ هزار و ۵۲۰ نفر تحقق یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین میزان اعتبار مشاغل خانگی استان که پارسال هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال بود امسال به ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی گفت: از مجموع هزار و ۴۷۸ طرح مشاغل خانگی تاکنون برای۶۸۰ طرح به مبلغ بیش از ۶۹۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

بابایی تصریح کرد :اعتبارات مشاغل خانگی شهرستان سبزوار نیز که ۵۳ میلیارد ریال بود امسال به ۸۳ میلیارد ریال افزایش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین از تعهد ایجاد سه هزار و ۶۹۱ نفر اشتغال در شهرستان سبزوار تاکنون زمینه اشتغال سه هزار و ۱۹ نفر، معادل ۸۱ درصد تعهد، محقق شده است.

ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی توسط تعاونی‌ها در سبزوار

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز با اشاره به نقش تعاونی‌ها در اشتغال، گفت: سرمایه‌های خرد و بزرگ در قالب تعاونی‌ها باعث ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی در شهرستان سبزوار شده‌اند.

حسین ابراهیمی کردیانی افزود:‌ عملکرد شرکت تعاونی های برتر در شهرستان نشان دهنده اهتمام و مشارکت تولید کنندگان و کارآفرینان و تعاونی‌هاست و در هر موضوعی که مشارکت مردم وجود داشته، بسیاری از مشکلات به راحتی حل می‌شود.

فرماندار سبزوار اظهار کرد: ۷۸۱ تعاونی فعال در شهرستان وجود دارد و از جمعیت ۲۸۰ هزار نفری شهرستان نیز ۲۵۰ هزار نفر با احتساب تعاونی سهام عدالت شهرستان عضو تعاونی ها هستند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته سه هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دستگاه‌های حمایتی، بنیاد برکت و مشاغل خانگی به متقاضیان شهرستان پرداخت شد که باعث افزایش اشتغال در شهرستان شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.