۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 939810

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اشاره به نزدیکی شب یلدا گفت: انواع میوه با حجم بالا در کشور موجود است.

میوه شب چله بدون تغییر قیمت تأمین است

به گزارش قدس آنلاین، اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی درباره تأمین میوه شب یلدا به مهر گفت: میوه‌های شب چله هندوانه، انار، انگور و خرمالو است که سال‌های قبل هندوانه انبار و برای این آئین ملی وارد بازار می‌شد؛ اما با پیش بینی نیاز بازار، هندوانه نیز به شکل تازه‌خوری برای شب چله تأمین است.

وی با اشاره به کشت هندوانه به میزان مورد نیاز در استان‌های جنوبی و گرمسیر کشور، افزود: هندوانه شب یلدا از طریق شهرهایی مانند دزفول تأمین است.

وی درباره نیاز بازار در بلندترین شب سال، ادامه داد: عدد را نمی‌توان به طور دقیق گفت اما پس از گذر از پاندمی کرونا، دور هم بودن خانواده‌ها به حالت عادی برگشته و قطعاً مصرف میوه در این شب افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اضافه کرد: در کنار میوه‌های خاص این آئین، میوه‌های مکمل مانند نارنگی، پرتقال، سیب و… نیز به اندازه کافی تأمین است.

ابتدای آذر میزان میوه‌های وارداتی مانند آناناس کاهش یافت و میوه فروشان عنوان می‌کردند میوه‌های وارداتی برای شب یلدا دپو می‌شوند. کارگر درباره بازار تقاضا میوه‌های وارداتی گفت: هدف تأمین بازار میوه شب یلدا با محصولات داخلی است و میوه‌های وارداتی بازار تقاضای کمی دارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت محصولات تغییری خواهند داشت، تاکید کرد: امسال محصولات باغی وضعیت مناسب دارد و خوشبختانه آفت زدگی و بلای طبیعی نداشتیم از این رو میوه با حجم بالا در کشور وجود دارد؛ علاوه بر اینکه در مناسبت‌هایی مانند شب چله، ایام عید نوروز و… تاکید داریم میوه فروشان از سود خود کم کنند تا در شادی مردم شریک باشند. ‌

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.