۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 939941

مدیرعامل راه آهن گفت: یک هزار میلیارد تومان مطالبات متعلق به مالکان لکوموتیو پرداخت می شود.

مطالبات لوکوموتیوداران پرداخت می شود

به گزارش قدس آنلاین، سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن با تعدادی از لوکوموتیو داران با هدف رسیدگی به مشکلات و درخواست آنان و رفع موانع موجود در روز دوشنبه مورخ ۵ آذر در ساختمان شهدای راه‌آهن دیدار کرد.

وی با بیان اینکه این جلسه، در ادامه قول و قراری که در نمایشگاه صنعت ریلی گذاشته شده بود برگزار شده است، تاکید کرد: با توجه به اهمیت بالایی که جلسه پیشین داشت، جلسه دوم را برگزار کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: خدا را شاکرم که بر وعده‌ای که داده بودیم وفادار هستیم چون برای محقق شدن مطالبات مالکان لکوموتیو اقدامات مؤثری صورت پذیرفته است.

صالحی با انتقاد از عملکرد یک دهه گذشته در عدم پرداخت معوقات لوکوموتیو داران خاطرنشان کرد: معتقدم که به عنوان گلوگاه، بیش از یک دهه بخش لکوموتیو به گروگان گرفته شده و هم‌اکنون شاهد عقب ماندگی در بخش لکوموتیو هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از مالکان واگن بدهکار هستیم، افزود: از این میزان حدود یک هزار میلیارد تومان متعلق به مالکان لکوموتیو است که باید به آن‌ها پرداخت شود.

مدیرعامل راه‌آهن اظهار کرد: طی یک ماه اخیر بیش از ۹ جلسه و ۴۰ ساعت به منظور بررسی مشکلات لوکوموتیو داران در هیئت مدیره برگزار کردیم تا تلاش کنیم پول لوکوموتیو داران استیفا شود.

صالحی با ابراز امیدواری از اینکه تا پایان سال پول لوکوموتیو داران طبق توافق قبلی پرداخت خواهد شد، عنوان کرد: تأمین منافع ملی کشور با بی‌نظمی امکان پذیر نیست، بلکه باید در این زمینه انضباط و عدالت رعایت شود.

در ادامه، محمد هادی ضیایی مهر، معاون ناوگان راه‌آهن گزارشی از مشکلات و درخواست مالکان را به حاضران در جلسه ارائه کرد.

وی با اشاره به نشست مهرماه مدیرعامل راه‌آهن با مالکان لکوموتیو در دهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، اظهار کرد: در آن نشست، تصمیمات ارزشمندی اتخاذ شد که عمده درخواست‌ها موضوعات مالی و قراردادی بودند.

معاون ناوگان راه‌آهن با اشاره به پرداخت‌های مهر ماه که به دستور مدیرعامل راه‌آهن انجام شد، تاکید کرد: آنچه مدیرعامل در آن نشست قول آن را داد، همگی محقق شدند.

ضیایی مهر افزود: با توجه به اقدامات ارزشمند و تقویت مالی انجام شده، در مقایسه مهر و آبان حدود ۱۳ درصد رشد آماده به کاری نسبت به دو ماه قبل آن افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به افزایش ۸ درصدی قابلیت اطمینان نسبت به دو ماه گذشته، گفت: چون عمده عقب ماندگی‌ها مربوط به بخش تعمیرات است و از دیگر دلایل عقب ماندگی‌ها، موضوعات مالی بوده است، بنابراین زمان می‌خواهد تا وضعیت به نقطه مطلوب برسد.

معاون ناوگان راه‌آهن تصریح کرد: هم در بخش آماده به کاری و هم قابلیت اطمینان و هم تعمیرات و تجهیزات ATC، با تأمین مالی بهبود خواهند یافت.

ضیایی مهر با اشاره به اهمیت اجرایی شدن ماده ۱۲ در رفع مشکلات فعالان صنعت ریلی تاکید کرد: از موضوعات دیگر، مربوط به بحث قراردادهای راه‌آهن با مالکان لکوموتیو است که طی آن قرار بر ادامه قرارداد به مدت یکسال دیگر است.

در این جلسه، مالکان لکوموتیو دغدغه ومشکلات خودشان را با مدیرعامل راه‌آهن مطرح کردند. استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ در بخش لکوموتیو، نظم مالی و پرداخت مطالبات تا پایان سال ۱۴۰۲ و مساعدت در بخش مالیات ارزش افزوده یا جریمه افرادی که مطالبات لکوموتیو داران را با تأخیر پرداخت می‌کنند از جمله خواسته‌های مالکان بخش خصوصی لکوموتیو بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.