منابع رسانه‌ای از میزبانی الجزایر از هیات های حقوقی عربی و اروپایی با هدف آغاز محاکمه رژیم صهیونیستی به دلیل نسل کشی آن در جریان حمله به نوار غزه خبر دادند.

اقدام الجزایر برای محاکمه رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین، «ابراهیم طایری» رئیس اتحادیه ملی سازمان وکلای الجزایر در این باره اعلام کرد که کشورش طی چند روز آینده میزبان هیات‌هایی از حقوقدانان، وکلا و قضات کشورهای عربی و اروپایی خواهد بود تا رژیم صهیونیستی را در قبال جنایات و نسل‌کشی مرتکب شده علیه ملت فلسطین پاسخگو کند.

وی گفت که یک کنفرانس بین‌المللی تحت عنوان «عدالت برای ملت فلسطین» در روزهای ۲۹ و ۳۰ نوامبر (چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری) در الجزایر برگزار می‌شود و قرار است در این کنفرانس بهترین اصول و روش‌های محاکمه و پیگرد قضایی رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی و دادگاه‌های کشورهای دیگر مورد بررسی قرار بگیرد.

پیشتر عبدالمجید تبون رئیس جمهوری الجزایر در سخنانی گفته بود: از تمامی آزادگان جهان و کارشناسان حقوقی کشورهای عربی و سازمان‌ها و نهادهای حقوقی می‌خواهیم شکایتی را علیه رژیم اشغالگر به دیوان کیفری بین‌المللی و نهادهای بین‌المللی فعال در زمینه حقوق بشر ارائه کنند.

وی تصریح کرد: این تنها راه برای پایان دادن به فرار رژیم اشغالگر از مجازات بابت جنایات مرتکب شده در حق فلسطینی‌ها است.

تبون ادامه داد: کشتارهای وحشیانه‌ای که در فلسطین اشغالی در برابر سکوت جهانیان توسط رژیم اشغالگر انجام می‌شود و جهانیان هر روز شاهد آنها هستند، تمامی استانداردها و ارزش‌های دینی، اخلاقی و انسانی را زیر پا گذاشته است.

بیش از هفت دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی و پایبند نبودن آن به معاهدات بین المللی و اصول انسانی نشان داد که چیزی جز مقاومت مسلحانه، پاسخ اشغالگری نیست.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی، در هفت اکتبر (۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

جنایات رژیم صهیونیستی واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت‌ها و نهادهای بین المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند.

با وجود فشار افکار عمومی جهان، بسیاری از دولت‌های غربی از جمله دولت‌های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر حمایت همه جانبه و بی‌قیدوشرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کردند.

رژیم اشغالگر اواخر هفته گذشته، شکست در عملیات خود علیه مقاومت فلسطین را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

آتش‌بس بشر دوستانه ۴ روزه در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه به وقت محلی آغاز شد و تا امروز دوشنبه در صورت تمدید نشدن، پایان خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.