افشاگری های اخیر آن هم از زبان شهروندان رژیم صهیونیستی آب پاکی را بر روی این نوع روایت نادرست تل آویو ریخته و اشغالگران را بیشتر از گذشته پیش چشم جهانیان رسوا و خوار و خفیف کرد.

صهیونیست‌ها گرفتار تیر غیب الهی / تحلیلی بر نامه اسیر اسرائیلی در قدردانی از مجاهدان قسام و شکست جنگ روانی دشمن

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و ناظران تحولات جهانی، در کنار میدان، یکی از ابعاد مهم پیروزی جریان مقاومت در جنگ 49 روزه غزه را باید در حوزه نبرد رسانه ای و موفقیت حماس در میدان روایت ها دانست. انعکاس واقعیت های صحنه نبرد از قاب دوربین رسانه های مقاومت، از همان لحظه ابتدایی آغاز طوفان الاقصی نگاه جهانی را به سوی خود کشاند و جنگ روانی دشمن را به محاق برد. تهییج افکار عمومی در سرزمین های اشغالی علیه نتانیاهو، هدایت افکار عمومی فلسطینی و جهانی در حمایت از مقاومت، ساخت کلیپ های تاثیر گذار در حوزه میدانی جنگ که روحیه سربازان دشمن را ویران و موجب امیدواری حامیان مقاومت می شد تنها گوشه ای از این موفقیت بود.

نامه احساسی اسیر صهیونیست برای رزمندگان قسام

این نوع عملکرد، خط خبری سازمان یافته و مدیریت شده محور غربی عبری در مظلوم نمایی و تغییر جایگاه ظالم و مظلوم در رابطه صهیونیست ها و حماس و تشبیه مقاومت به جریانی افراطی را به ناکامی کشاند. تنگنای اشغالگران تا جایی پیش رفت که برای جلوگیری از افشای بیشتر جنایات، مصاحبه اسرای تازه آزاد شده خود با رسانه ها را ممنوع اعلام کردند!

با وجود همه این بگیر و ببندها و سانسور اخبار توسط تل آویو که با هدف حفظ روحیه جامعه از هم گسیخته و همچنین سربازان در جبهه جنگ صورت می گیرد، اما انگار صهیونیست ها گرفتار تیر غیب الهی شده و هر روز رسواتر می شوند. در این مسیر بعد انتشار صحنه هایی از آزادی اسرای صهیونیست که آنها را در حالت خوش و بش و خداحافظی گرم با نیروهای قسام نشان داده و رافت اسلامی رزمندگان مقاومت را به رخ جهانیان کشید، روز گذشته انتشار نامه خداحافظی یک اسیر زن صهیونیست به فرماندهان گردان‌های قسام که از آنان به خاطر رفتار انسانی فراطبیعی که در حق وی و دخترش از خود نشان داده‌اند، بازتاب بسیاری در رسانه ها داشت.

«دانیل آلونی» که اخیراً آزاد شد، در نامه‌ای خطاب به فرمانده و رزمندگان قسام که وی و دخترش «املیا» را در زمان اسارت همراهی کرده بودند، از رفتار انسان دوستانه، سراسر لطف و پایبندی آنها به تعهدات خود در انجام تبادل اسرا قدردانی کرد. وی نوشته: از پذیرایی و محبتی که نیروهای مقاومت در این مدت نسبت به او و دخترش داشته‌اند تشکر می‌کند.

دخترم، خودش را ملکه غزه می‌داند!

در ادامه نامه، اسیر اسرائیلی اینگونه آمده: خطاب به ژنرالهایی که در هفته‌های اخیر با من همراه بودند. من صمیمانه و از اعماق قلبم، قدردان شما هستم. از انسانیت غیر عادی شما نسبت به دخترم امیلیا تشکر می‌کنم». وی با بیان اینکه نیروهای القسام برای این دختر اسرائیلی، مانند پدر و مادر بودند، گفت: او همه شما را دوست خود می‌داند، نه تنها دوست، بلکه یاور واقعی. بسیار متشکرم بابت ساعات بسیاری که مانند مربی برای او بودید.

در این نامه آمده است: از صبر شما در قبال دخترم سپاسگزارم. بچه‌ها نباید اسیر شوند، ولی به فضل شما و سایر انسانهای شریفی که در مسیر دیدیم، دخترم، خودش را ملکه غزه می‌داند. در این مسیر طولانی، هر فرد یا فرماندهی که دیدیم، با محبت و علاقه با وی رفتار کرد. من تا ابد، مدیون شما هستم؛ زیرا وی، بدون هیچ شوک روحی، از اینجا خارج شد. اسیر اسرائیلی در پایان نوشت: کاش در این جهان، تقدیر این گونه بود که دوستان واقعا برای هم باشیم. برای همه شما و خانواده‌هایتان، آرزوی صحت و سلامتی دارم.

حسن ختام بر روایت نادرست اشغالگران

بازتاب گسترده نامه احساسی اسیر صهیونیست و قدردانی وی از رزمندگان مقاومت در حالی فضای رسانه ای جهانی را به تسخیر خود درآورده که روز گذشته روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارانوت در گزارشی به ارائه جزئیاتی از دیدار مسئول حماس در غزه با تعدادی از اسرای صهیونیست و رفتار انسانی و اخلاقی «یحیی‌السنوار» به آنها خبر داد. به نوشته این روزنامه السنوار با اسرا در روزهای ابتدایی جنگ درون یک تونل دیدار کرده و به آن‌ها گفته است: «خوش آمدید، من یحیی السنوار هستم شما در مکان امنی هستید و اتفاقی برای شما نمی‌افتد».

شاخه نظامی جنبش حماس- شامگاه گذشته خبر داد که در چارچوب آتش‌بس انسانی و در راستای مرحله چهارم تبادل اسرا، ۱۳ اسیر اسرائیلی، سه اسیر تایلندی و یک اسیر روسی را به صلیب سرخ تحویل داده است. آتش‌بس انسانی در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه به وقت محلی (سوم آذر) وارد فاز اجرایی شده است. این آتش‌بس به مدت ۴ روز ادامه داشت و امروز به مدت دو روز دیگر نیز تمدید شد.

اما این بیان از نحو رفتار انسانی رزمندگان مقاومت بعد آزادی دقیقا مخالف تصویری است که صهیونیست ها تلاش داشتند طی دو ماه گذشته از حماس به جهان مخابره کنند. تل آویو در ابتدای جنگ با برجسته کردن موضوع کشتار در جشن «کیبوتص» که بعدا مشخص شد جنایت با حمله بالگرد خودشان رغم خورده، با ترسیم چهره ای شیطانی حماس را به داعش تشبیه و تلاش کرد کشتار خود در غزه را با این روایت توجیه کند. ولی افشاگری های اخیر آن هم از زبان خود شهروندان رژیم صهیونیستی آب پاکی را بر روی این نوع روایت نادرست تل آویو ریخته و اشغالگران را بیشتر از گذشته پیش چشم جهانیان رسوا و خوار و خفیف کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.