رئیس سازمان بین المللی پزشکان بدون مرز اعلام کرد که جنگ کنونی رژیم اسرائیل علیه اهالی مردم نوار غزه و نه جنبش حماس است.

پزشکان بدون مرز: جنگ کنونی «اسرائیل»، علیه مردم غزه است و نه حماس

به گزارش قدس آنلاین، رئیس سازمان پزشکان بدون مرز گفت: جنگ کنونی رژیم اسرائیل در نوار غزه در حقیقت جنگ علیه اهالی این بخش از خاک فلسطین است و نه جنبش حماس.

بیش از پانزده هزار غیرنظامی فلسطینی از جمله ۶۱۵۰ کودک و چهار هزار زن در جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شهید و ۳۳ هزار نفر دیگر از جمله بیش از ۹ هزار کودک فلسطینی زخمی شدند و بنا به اعلام منابع فلسطینی، هفت هزار نفر نیز مفقود هستند که به احتمال زیاد در زیر آوار باقی مانده اند اما مقامات رژیم صهیونیستی ادعا کرده اند که این جنگ علیه حماس و نیزآزادسازی اسیران صهیونیست بوده است.

رئیس سازمان پزشکان بدون مرز افزود: وضعیت در نوار غزه، فاجعه بار است و از مرز بحران های انسانی فراتر رفته است.

رئیس این سازمان امدادرسانی بین المللی همچنین تأکید کرد: بازداشت کادر پزشکی در غزه توسط رژیم اسرائیل برای ما شوک آور است و باید به حریم بیمارستان ها احترام گذاشته شود.

 گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی که از نبرد با رزمندگان مقاومت درمانده شده بود در تلاش برای کشتار مردم بود تا از این راه به مقاومت فشار بیاورد و اهداف متجاوزانه خود را تحمیل کند. به همین دلیل اقدام به بمباران بیمارستان ها و مراکز درمانی این منطقه و بازداشت پزشکان و مجروحان بستری در بیمارستان ها کرد.

بیش از پانزده هزار غیرنظامی فلسطینی از جمله ۶۱۵۰ کودک و چهار هزار زن در جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شهید و ۳۳ هزار نفر دیگر از جمله بیش از ۹ هزار کودک فلسطینی زخمی شدند و بنا به اعلام منابع فلسطینی، هفت هزار نفر نیز مفقود هستند که به احتمال زیاد در زیر آوار باقی مانده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.