فرانسه اعلام کرده که اتحادیه اروپا باید تحریم‌هایی علیه شهرک‌نشینان صهیونیستی که فلسطینی‌ها را در کرانه باختری هدف قرار داده‌اند، در نظر بگیرد.

دیپلمات فرانسوی : پاریس از تحریم اتحادیه اروپا علیه شهرک نشینان اسرائیلی حمایت می کند

به گزارش قدس آنلاین یک منبع دیپلماتیک فرانسوی گفت که پاریس طرفدار تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه شهرک نشینان است، اما هنوز بحثی در این اتحادیه در مورد این موضوع آغاز نشده است.

یک دیپلمات اروپایی هشدار داد که در حالی که فرانسه مایل به پیشبرد این تحریم‌ها می‌باشد, برخی از اعضای اتحادیه اروپا با این اقدام مخالفند.

با این حال، این دیپلمات گفت که با توجه به مخالفت برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با برخی اقدامات پیشنهادی علیه حماس، تحریم شهرک نشینان می‌تواند این کشورها را متقاعد کند که علیه حماس اقدام کنند.

آمار سازمان ملل نشان می‌دهد که حملات روزانه شهرک نشینان صهیونیستی از زمان آغاز جنگ میان اسرائیل و حماس، بیش از دو برابر شده است. بیش از ۲۰۰ فلسطینی در نتیجه حملات شهرک نشینان صهیونیستی در سال جاری به شهادت رسیده‌اند.
آن کلر لژاندر، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در جلسه مطبوعاتی گفت: ما معتقدیم که جامعه بین‌المللی برای پایان دادن به این اقدامات خشونت‌آمیز که به شدت برای منطقه بی‌ثبات‌کننده است و همچنین به چشم‌انداز راه‌کار دو کشوری آسیب می‌رساند، می‌تواند نقش آفرینی کند.

وی افزود: همه گزینه‌ها در نظر گرفته شده اند, حتی تحریم کردن شهرک نشینان خشن اسرائیلی.

آمریکا اعلام کرده است که آماده ممنوعیت صدور روادید برای «افراطی‌هایی» است که به غیرنظامیان در کرانه باختری حمله می‌کنند.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ماه گذشته حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینی‌های کرانه باختری را محکوم کرد.

همچنین آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل در سطح وزرا در باره وضعیت فلسطین و غزه افزود: به گفته مقامات اسرائیلی، در حملات وحشتناک حماس در ۷ اکتبر، بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از جمله ۳۳ کودک کشته و زخمی شدند. حدود ۲۵۰ نفر از جمله ۳۴ کودک نیز ربوده شدند. همچنین گزارش‌های متعددی از خشونت جنسی در طول حملات وجود دارد که باید با جدیت مورد بررسی و پیگرد قانونی قرار گیرد.

گوترش گفت: به گفته مقامات فلسطینی، بیش از ۱۴ هزار نفر از آغاز عملیات نظامی اسرائیل در غزه کشته شده‌اند. ده‌ها هزار فلسطینی نیز زخمی شده‌اند و تعداد زیادی مفقود هستند و بیش از دو سوم کشته شدگان کودکان و زنان گزارش شده اند

وی اضافه کرد: تلفات کودکان در عملیات نظامی اسرائیل در غزه از تعداد کل کودکان کشته شده در طول همه سال‌ها و از زمانی که من دبیرکل سازمان ملل شده آمد بیشتر است. قطعنامه ۲۷۱۲ «از همه طرف‌ها می‌خواهد که به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بشردوستانه بین‌المللی، به‌ویژه در مورد حمایت از غیرنظامیان، به‌ویژه کودکان» پایبند باشند.

گوترش ادامه داد: ۸۰ درصد مردم غزه اکنون مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. این جمعیت رو به افزایش به سمت منطقه‌ای کوچکتر در جنوب غزه سوق داده می‌شود در حالیکه هیچ جای غزه امن نیست. تخمین زده می‌شود که ۴۵ درصد از منازل مسکونی غزه آسیب دیده یا ویران شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.