دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور انرژی و منابع امروز (جمعه) با بیان اینکه تحریم‌های غرب علیه روسیه باید برای سال‌های آینده باقی بماند، افزود واشنگتن هر کاری که ممکن است انجام خواهد داد تا درآمد صنعت انرژی روسیه را تا سال ۲۰۳۰ به نصف کاهش دهد.

واشنگتن: تحریم‌های غرب علیه روسیه باید تا سال‌های آتی ادامه یابد

به گزارش قدس‌آنلاین، "جفری پیات"، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور انرژی و منابع گفت: این تحریم‌ها چیزی است که ما باید تا سال‌های آینده به آن پایبند باشیم؛ تا زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بر این جنگ پافشاری کند.

وی به فایننشال تایمز گفت: واشنگتن همچنین به دنبال این است که درآمدهای نفتی و گازی روسیه تا ۲۰۳۰ را نصف کند تا این کشور نتواند به جنگ‌های جدید در کشورهای همسایه دست بزند.

این مقام مسئول آمریکایی در ادامه خاطرنشان کرد: ما هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام می‌دهیم تا به این واقعیت کمک کنیم. هدف این تحریم‌ها تغییر رفتار روسیه و اطمینان از این است که پوتین در موقعیتی قرار نمی‌گیرد که از سه یا چهار سال آینده برای تجهیز مجدد و آماده سازی خود و آماده سازی ارتش روسیه برای مرحله سوم حمله به اوکراین استفاده کند.

پس از آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین در فوریه سال گذشته میلادی، غرب به صورت فعال به دنبال راه‌هایی برای محدود کردن درآمد مرتبط با انرژی مسکو به ویژه در بخش نفت و گاز بوده است.

در ضمن، جنگ اوکراین هم ارسال گاز روسیه به اروپا را متوقف کرد و همین مساله باعث افزایش بهای حامل‌های انرژی در اروپا شد؛ به طوری‌ که کشورهای دریافت کننده این انرژی روسیه، به دنبال جایگزین‌هایی برای آن بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.