رییس‌کل دادگستری هرمزگان گفت: روند تعیین تکلیف ۲۳۵ ردیف کالای متروکه وارداتی و ۱۴۹ خودروی خارجی دپو شده در بندرلنگه پس از ضرب‌الاجل دستگاه قضایی آغاز شد.

تعیین تکلیف ۱۴۹ خودرو خارجی در بندرلنگه

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی قهرمانی روز دوشنبه در این خصوص اظهار کرد: بخشی از این کالاها بیش از ۹ سال در شرایط بسیار بدی نگهداری شده‌اند که خوشبختانه پس از صدور دستور قضایی برای تعیین تکلیف فوری، ضمن انتقال آن‌ها به انبارهای اموال تملیکی از تضییع بیشتر حجم قابل توجهی از اموال عمومی و خصوصی جلوگیری شد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر لزوم ساماندهی انبارهای اموال تملیکی، با پیگیری‌های مستمر و به موقع دستگاه قضایی استان هرمزگان و برگزاری جلسات متعدد در خصوص تعیین تکلیف کالاهای متروکه و قاچاق در ۲ سال اخیر بیش از سه‌هزار و ۸۰۰ اظهارنامه متروکه به تعداد حدود هشت هزار کانتینر تعیین تکلیف شده است.

رییس‌کل دادگستری هرمزگان افزود: این میزان از تعیین تکلیف کالاهای متروکه ۴۰ درصد بیشتر از مجموع پرونده‌های تعیین تکلیف شده در بازه زمانی سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ است و در نوع خود رکوردی بی‌نظیر محسوب می‌شود.

تعیین تکلیف هفت هزار پرونده قاچاق در ۲ سال گذشته

قهرمانی با اشاره به تعیین تکلیف بیش از هفت هزار پرونده قاچاق در ۲ سال گذشته، گفت: با توجه به تعیین تکلیف بخش قابل توجهی از پرونده‌های سال‌های گذشته همزمان با پرونده‌های جدید، آمار عملکرد اموال تملیکی هرمزگان حدود یک‌هزار عدد بیشتر از تعداد پرونده‌های تشکیل شده بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همین موضوع باعث شده که براساس گزارش اعلامی از سوی سازمان اموال تملیکی و باتوجه به شاخص‌های عملکرد در حوزه‌های اموال منقول و غیرمنقول، استان هرمزگان با اختلاف زیاد نسبت به دیگر استان‌ها، رتبه برتر کشور در تعیین تکلیف و مختومه کردن پرونده‌های مربوط به کالاهای متروکه را به خود اختصاص دهد.

فروش ۴۱ هزار میلیارد ریال کالای متروکه اموال تملیکی در هرمزگان

رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به فروش بیش از ۴۱ هزار میلیارد ریال کالای متروکه اموال تملیکی در ۲ سال اخیر ابراز کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه خود بیش از ۱۷ برابر رشد داشته است.

قهرمانی افزود: در این بازه زمانی، شناسایی و خروج کالاهای کانتینری قبل از سال ۱۴۰۱ از گمرک شهید رجایی و شروع مغایرت گیری سامانه‌ای بین سازمان‌ها مسئول نیز انجام شده است.

وی به راه‌اندازی نخستین و دومین پایانه تخصصی کانتینری کالاهای متروکه کشور اشاره و تاکید کرد: هدف از احداث و راه‌اندازی این پایانه‌ها تقویت زیرساخت‌های اداره‌کل اموال تملیکی هرمزگان و تسریع در تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای آن است.

قهرمانی افزود: پس از ورود روسای قوه قضاییه و مجریه به موضوع تعیین تکلیف اموال تملیکی در۲ سال گذشته، دستگاه‌هایی که در بحث ساماندهی به این کالاها دخیل بودند، همکاری بسیار نزدیکی باهم دارند و در نتیجه این تعامل سازنده توفیقات بسیار زیادی در خصوص حاصل شده است.

وی در ادامه از اهتمام استاندار هرمزگان و ادارات و دستگاه‌های مرتبط اجرایی به علت حساسیت در جلوگیری از تضییع اموال عمومی و تعیین تکلیف کالاهای وارداتی متروکه دپو شده در بنادر و گمرکات استان قدردانی کرد.

رییس کل دادگستری هرمزگان ضمن تقدیر از اقدامات جهادی و تلاش مسوولان و کارکنان سازمان اموال تملیکی برای ساماندهی انبارهای استان هرمزگان و برگزاری مستمر و منظم مزایده‌ها بر ادامه این روند تا ساماندهی صد درصدی کالاهای موجود و دستیابی به تمامی اهداف پیش بینی شده، تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.