رییس جمهور نیجریه در پی برخورد اشتباهی پهپادهای ارتش این کشور به یک روستا و مرگ دست کم ۸۵ نفر، دستور تحقیقات درباره این حادثه را صادر کرد.

مرگ ۸۵ غیرنظامی در برخورد «اتفاقی» پهپادهای ارتش نیجریه به یک روستا

به گزارش قدس آنلاین، برخورد پهپادهای ارتش نیجریه به روستای «تودون بیری» به مرگ دست کم ۸۵ تن از مسلمانان حاضر در یک جشن مذهبی منجر شد؛ در پی این حادثه، بولا احمد تینوبو، رییس جمهور نیجریه ضمن ابراز «خشم» از وقوع این حادثه، دستور تحقیقات در این زمینه را صادر کرد.

ارتش نیجریه آمار دقیق قربانیان را ارائه نکرده است اما به گفته ساکنان این روستا، دست کم ۸۵ نفر که عمده آنها زنان و کودکان بودند، کشته شدند.

سازمان ملی مدیریت بحران نیجریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دفتر منطقه شمال غرب درباره مرگ ۸۵ نفر و ادامه جستجوها برای یافتن اجساد بیشتر، جزئیاتی از مقامات محلی دریافت کرده است.

نیروهای مسلح نیجریه به طور معمول برای مبارزه با شبه‌نظامیان و گروه‌های تروریستی مستقر در شمال غرب و شرق این کشور، از حملات هوایی بهره می‌برند.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری نیجریه آمده است: رییس جمهور تینوبو این حادثه را بسیار شوم، آزاردهنده و دردناک توصیف کرد و با ابراز خشم و اندوه خواستار آغاز تحقیقات دراین‌باره شده است.

گروه‌های شورشی و تروریستی در نیجریه با حمله به روستاها اقدام به گروگان‌گیری می‌کنند. در پی درگیری‌ها بین این گروه‌ها و ارتش نیجریه، از سال ۲۰۰۹ تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند به طوری که بمباران‌های ارتش نیجریه پیش‌تر نیز به اهداف غیرنظامی برخورد کرده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.