مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن گفت :۲۰ پیمانکار در تلاش و فعالیت هستند تا آب دریای عمان از مسیر چابهار به مشهد انتقال یابد.

فعالیت ۲۰ پیمانکار برای انتقال آب از دریای عمان تا مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدحسن اسدی در حاشیه بازدید یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی از این طرح کلان کشور گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در پایان سال ۱۴۰۳ و یا اوایل سال ۱۴۰۴ آب به زاهدان خواهد رسید.

وی ادامه داد: در این راستا پیش بینی شده است تا پایان سال ۱۴۰۵آب دریای عمان به شهر مشهد برسد.

مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن بیان کرد: برای انجام این پروژه شامل لوله‌گذاری، ساخت آبگیر، آب شیرین کن و پمپاژ آب در حال انجام است و ۲۰ پیمانکار در قسمت های مختلف در حال فعالیت هستند.

او تصریح کرد: هدف‌گذاری اولیه ما انتقال آب به زاهدان است. در این راستا ۱۰ پیمانکار ما با ظرفیت ۲ کیلومتر لوله‌گذاری در روز فعال هستند که کاری بسیار بزرگی به شمار می‌رود.

اسدی با تاکید بر اینکه پروژه انتقال آب از دریای عمان با توان مهندسان ایرانی در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: یکی از اقدام خوبی که با حضور استاندار خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان با دستور وزیر صنعت معدن و تجارت صورت گرفت ایجاد یک کارخانه لوله سازی در شهر زاهدان برای سرعت بخشیدن به انجام این طرح است.

او به وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه اشاره کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه در مقیاس کل ۱۲ و نیم درصد است، با این حال سه پیمانکار در استان خراسان رضوی پیگیری فرایند انشعاب آب، مسیرسازی و تونل را از قائن تا مشهد و کامه در تربت حیدریه دنبال می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.