رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ۱۸ هزار دانشجوی دکتری جوان انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی جایگزین استادان حق‌التدیس‌ شدند، گفت: فضای انقلابی با جذب استاد جوان ممکن می‌شود.

خواستیم تا دانشگاه کم‌فروشی نکند/ ۱۸ هزار دانشجوی دکتری جوان انقلابی جایگزین استادان حق‌التدریس‌ شدند

نشست محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز دانشجو عصر دیروز با حضور جمعی از اعضای تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد ساری برگزار شد.

طهرانچی در این نشست، با بیان اینکه خوشحالم که در این جلسه دانشجویان با تیزبینی و دقت نظر برای آینده دانشگاه سخن گفتند، اظهار داشت: نگاه جامع دانشجویان برای ما افتخارآفرین است. متأسفانه برخی قصد دارند اخبار مثبت و پیشرفت های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای نیل به اهداف خود را کتمان کنند.

دانشگاه آزاد باشگاه هنر و ادبیات راه اندازی کرده است

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به منظور پرورش استعدادهای هنری، یک باشگاه هنر و ادبیات را راه اندازی کرده است، گفت: این باشگاه موظف است از تمامی دانشجویان حمایت کند چرا که دانشگاه تنها محلی برای تحصیل نیست بلکه محل تعلیم و تربیت اسلامی نیز است. در حقیقت دانشگاه محلی برای زیست اجتماعی دانشجویان خود است.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ایده‌های خوب برای به نتیجه رسیدن نیازمند زمان هستند، اظهار داشت: موضوع مهم در این زمینه این است که ایده‌پرداز در برابر مشکلات تسلیم نشود. دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی را راه اندازی کرده و امسال برای نخستین بار دانشجویان مهارت‌یار شناخته شدند.

وی ادامه داد: یکی از ثمرات طرح‌های دستیار آموزشی و اعضای هیئت علمی وابسته که از ابتدای فروردین مورد تاکید ما بود، گسترش فضای انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی است. دانشگاه مقرر کرد تا تعداد اعضای هیئت علمی وابسته برابر با ظرفیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی باشد. ما «وَیل لِّلمُطَفِّفِینَ» را برای خود مقرر کردیم تا دانشگاه به دانشجو کم‌فروشی نکند.

طهرانچی با بیان اینکه ۱۸هزار دانشجوی دکتری جوان انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی جایگزین استادان حق‌التدیس‌ شدند، گفت: فضای انقلابی با جذب استاد جوان ممکن می‌شود؛ لذا طرح‌های دستیار آموزشی و هیئت علمی وابسته یک جهش در گسترش فضای انقلابی دانشگاه محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان درخصوص میزان اتکای دانشگاه به شهریه گفت: تکیه اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه دانشجویی از بیش از ۸۰ درصد در گذشته، امروز به ۵۲ درصد رسیده است. شهریه یک نیمسال تحصیلی در دانشگاه با شهریه یک مدرسه یکسان است. ما رویکرد فشار شهریه‌ای بر دانشجو را سرلوحه کار خود قرار نداده‌ایم. همچنین همزمان با بزرگ‌سازی اقتصاد دانشگاه، درحال کاهش سهم شهریه از درآمدهای خود هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به نظر دانشجویان خود بهای زیادی می دهد. ما نه به صورت نمایشی بلکه کاملاً با تکیه بر خواست دانشجویان، دانشگاه را مدیریت می‌کنیم. دانشگاه آزاد اسلامی درواقع پلی برای حرکت دانشجویان به سمت تعالی است. ما نقشی جز این برای خود قائل نیستیم و از اوج‌گیری دانشجو لذت می‌بریم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.