مقامات انگلستان تحریم‌های جدیدی علیه افراد و سازمان‌هایی که مظنون به حمایت از روسیه هستند را وضع کردند.

انگلستان یک شرکت ازبکستانی را تحریم کرد

به گزارش قدس آنلاین، مقامات انگلستان تحریم‌های جدیدی علیه افراد و سازمان‌هایی که مظنون به حمایت از روسیه هستند را وضع کردند.

شرکت Mvision از ازبکستان نیز در فهرست این تحریم ها قرار گرفت.

فهرست تحریم‌ها شامل 46 شخص حقیقی و حقوقی مرتبط با تولید تسلیحات یا واردات محصولات دفاعی برای روسیه است. در میان آنها حدود 30 شرکت از کشورهای خارجی از جمله ازبکستان قرار دارند.

شرکت ازبکستانی Mvizion که در صادرات قطعات به روسیه نقش یک واسطه را ایفا کرده مورد تحریم قرار گرفته است.

علاوه بر این، «لندن» تحریم‌هایی را علیه 4 اپراتور کشتی در امارات به اتهام استفاده از ساختارهای شرکتی غیرشفاف و روش‌های انتقال تقلبی برای تسهیل تجارت بدون محدودیت نفت روسیه اعمال کرد. از ماه دسامبر سال گذشته میلادی در سطح اتحادیه اروپا و کشورهای گروه 7 سقف قیمتی 60 دلار در هر بشکه برای آن در نظر گرفته شده است.

در ماه نوامبر شرکت Mvision در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت. به گفته وزارت بازرگانی آمریکا، این امر با تولید هواپیماهای بدون سرنشین برای نیروهای مسلح روسیه مرتبط است.

بر اساس آمار ثبت واحد دولتی شرکت‌ها و سازمان‌ها، شرکت Mvizion  در تاریخ 14 ژوئن سال 2022 میلادی با سرمایه اولیه معادل یک میلیون صوم ( 81 دلار) به ثبت رسید. فعالیت اصلی این شرکت - تجارت عمده تجهیزات الکترونیکی، مخابراتی و قطعات یدکی آن است.

«ایگور نیکولاویچ ایولف» به عنوان تنها بنیانگذار و مدیر آن معرفی شده است.

«دیوید اوسالیوان» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور تحریم‌ها در مصاحبه با خبرگزاری «گازتا.اوز» درباره نحوه مقابله ازبکستان با صادرات مجدد کالاهای تحریم شده اروپایی به روسیه و اینکه چرا تنوع برای اقتصاد این کشور مهم است، صحبت کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال برهم زدن روابط تجاری سنتی ازبکستان نیستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.