سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: همزمان با دهه فاطمیه، زائران پیاده در قالب کاروان‌های زیارت داخلی و خارجی عزم حرکت به سمت مشهد کرده یا به این شهر رسیده‌اند که تعداد آنان در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به چهار هزار و ۱۵۲ نفر خواهد رسید.

مشهد میزبان بیش از ۴ هزار زائر پیاده در دهه فاطمیه امسال است

به گزارش قدس خراسان، حسین رضایی اظهار کرد: از این تعداد ۲۰ کاروان عراقی از جاده‌های شاهرود - سبزوار، سبزوار - نیشابور، نیشابور - مشهد در حال حرکت هستند که تا ۲۵ آذر ماه به مشهد می‌رسند، این زائران مدتی قبل از شهرهای کربلا، نجف و کاظمین در عراق حرکت خود را آغاز کرده‌اند و پس از زیارت بارگاه منور حضرت معصومه (س) در قم راهی مشهد شدند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) بیان کرد: با این حال تا امروز ۲۵ کاروان زائران پیاده عراقی وارد مشهد شده اند که تعداد آنان به انضمام کاروان‌های زائران عراقی که در مسیر هستند به ۲ هزار و ۱۵۲ نفر می‌رسد.

وی گفت: کاروانهای زائران پیاده داخلی نیز از شهرهای کاشمر، تربت حیدریه، نیشابور، بردسکن، چناران، فریمان و روستاهای اطراف مشهد، حرکت خود را از ۲۲ آذرماه به سمت مشهد آغاز می‌کنند که شمار آنان تا سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه (س) به ۲ هزار نفر می‌رسد.

رضایی ادامه داد: کاروان‌های پیاده عراقی در طول مسیر حرکت خود از خدمات ایستگاه‌های جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) بهره می‌گیرند، پنج ایستگاه صلواتی نیز در مسیر سبزوار - نیشابور، نیشابور- مشهد، ۲ ایستگاه صلواتی موقت در مسیر چناران به مشهد و ۲ ایستگاه دیگر در مسیر فریمان به مشهد از ۲۵ آذرماه تا ظهر سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) به زائران امام رضا(ع) خدمات فرهنگی و رفاهی ارایه می‌دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.