در دیدار معاون نخست وزیر قرقیزستان با نمایندگان حقوق بشر اتحادیه اروپا، سازمان ملل و فرانسه بر تقویت همکاری‌های بین‌المللی تاکید شد.

تاکید قرقیزستان بر تقویت همکاری‌های بین‌المللی در حوزه حقوق بشر

به گزارش قدس آنلاین، «عادل بایسالوف» معاون نخست وزیر قرقیزستان به دعوت دولت فرانسه در کنفرانسی که به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر اختصاص داشت، شرکت کرد.

در این کنفرانس سیاستمداران برجسته، اعضای دولت فرانسه، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی، چندین برنده جایزه صلح نوبل و همچنین رهبران سازمان‌های برجسته حقوق بشر در اروپا و جهان حضور داشتند.

در چارچوب این کنفرانس، بایسالوف جلسات و مذاکرات مهمی داشت.

وی با «ایلان گیلمور» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور حقوق بشر، «مری لاولو» نماینده ویژه سازمان ملل در امور مدافعان حقوق بشر و «دلفین بوریون» سفیر ویژه فرانسه در امور حقوق بشر دیدار کرد.

این دیدارها با هدف تقویت همکاری‌های بین‌المللی در زمینه حقوق بشر و تبادل تجربیات در این زمینه برگزار شد.

علاوه بر این، معاون نخست وزیر این کشور با «کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه دیدار و در مورد امکان تعمیق بیشتر روابط دوجانبه بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

گفتنی است که این رویداد مهم بر تعهد قرقیزستان به تقویت و حمایت از حقوق بشر در سطوح ملی و بین‌المللی و همچنین نقش این کشور در پیشبرد گفت‌وگوهای جهانی در مورد مسائل حیاتی بشردوستانه تاکید می‌کند.     

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.