۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 945206

کمیته حفاظت از خبرنگاران در جدیدترین گزارش خود از شهادت ۵۶ خبرنگار فلسطینی در جریان درگیری‌های رژیم صهیونیستی و غزه خبر داد.

شهادت ۵۶ خبرنگار فلسطینی در جنگ غزه

به گزارش قدس آنلاین،‌ «کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران» (CPJ) در حال بررسی همه گزارش‌های مربوط به کشته‌، مجروح یا مفقود شدن روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ها در جنگ غزه است. بر اساس تحقیقات این کمیته، تا یازدهم دسامبر دست‌کم ۶۳ خبرنگار و اهالی رسانه جان خود را از دست داده‌اند.

مرگبارترین روز برای خبرنگاران در جنگ غزه، نخستین روز آغاز این جنگ یعنی هفتم اکتبر بود که در جریان آن در مجموع ۶ خبرنگار جان خود را از دست دادند.

خبرنگارانی که در غزه مشغول فعالیت هستند با توجه به حملات هوایی رژیم صهیونیستی،‌ اختلال در ارتباطات، کمبود منابع و قطعی گسترده برق، با خطرات بالایی مواجه هستند.

بر اساس گزارش اخیر، «کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران» تاکنون ۵۶ خبرنگار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. همچنین تاکنون ۱۱ خبرنگار، مجروح،‌ سه خبرنگار مفقود و ۱۹ خبرنگار بازداشت شده‌اند.

همزمان با انتشار گزارش کمیته، «الجزیره»‌ نیز در گزارشی به خبرنگارانی پرداخته است که در دو ماه اخیر بر اثر حملات رژیم صهیونیستی اعضای خانواده خود را از دست داده‌اند.

در بیست و پنجم اکتبر، «وائل الدحدوح» خبرنگار بخش عربی «الجزیره»‌ در غزه، همسر،‌ پسر، دختر و نوه خود را بر اثر حمله هوایی رژیم صهیونیستی از دست داد. «مومن الشرافی‌» از دیگر خبرنگاران بخش عربی الجزیره است که ۲۲ نفر از اعضای خانواده خود را در جریان حمله هوایی رژیم صهیونیستی در ششم دسامبر از دست داد.

بر اساس گزارشی که «الجزیره»‌ منتشر کرده است، با توجه به اطلاعات مقامات فلسطینی تاکنون بیش از ۱۸,۲۰۰ نفر بر اثر حملات رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسیده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.