معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به برگزاری و آغاز دادگاه محاکمه سران و عماول اصلی و جنایتکار سازمان منافقیت گفت: آن بخش از احکام سران این گروهک که قابلیت اجرا از طریق محاکم حقوقی و قضایی کشورهای دیگر و محاکم بین‌المللی را داشته باشد برای شناسایی و اجرا ارسال و پیگیری خواهد شد.

دهقان: اجرای احکام سران منافقین در محاکم قضایی بین‌المللی و خارجی دنبال می‌شود

قدس آنلاین: محمد دهقان معاون حقوقی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارجاع اختلافات به دیوان داوری بین المللی موضوعی است که در توافقنامه امضاء شده بین ایران و بحرین مطرح شده است و ما بر اساس همین توافق موضوع تحمیل ضرر به شرکت‌های بانکی و بیمه ای کشورمان از سوی بحرین را در دیوان داوری مطرح می کنیم.

وی افزود: در یک مورد کشور بحرین ضرر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری به دارایی‌های بانک مرکزی وارد کرده است، ضرر مربوط به حوزه بیمه چند میلیون دلاری است.

دهقان درباره رسیدگی به پرونده جنایات منافقین اظهار داشت: دادگاه برای رسیدگی به این پرونده تشکیل شده و همکاری خوبی در این باره بین قوای قضائیه و مجریه وجود دارد، مستندات و شهود درباره جنایات منافقین وجود دارد و کار رسیدگی به این پرونده نیز در حال انجام است.

معاون حقوقی رئیس جمهور اظهار داشت: متأسفانه پیش از این غفلت‌هایی در رسیدگی به این پرونده صورت گرفت اما در این دولت کار با جدیت در حال انجام است و هیچ یک از اعضای جنایتکار این گروهک که دستشان به خون ملت ایران آلوده است نمی‌توانند از عقوبت کارهای خود بگیرزند.

وی افزود: پس از رسیدگی به پرونده و صدور احکام قضایی، آن بخش از احکام که قابلیت اجرا از طریق محاکم حقوقی و قضایی کشورهای دیگر را داشته باشد از طریق مرکز حقوق بین الملل به محاکم قضایی کشورهای مورد نظر برای شناسایی و اجرای احکام در خصوص منافقین ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.