دولت آمریکا گزارش کرد که به‌دلیل افزایش قیمت مسکن و کاهش کمک‌های دوران کرونا، تعداد بی‌خانمانان این کشور به بالاترین سطح از سال ۲۰۰۷ و آغاز تهیه آمار افراد فاقد مسکن رسیده است.

آمار بی‌خانمان‌های آمریکا رکورد شکست

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری آسوشیترپرس به‌نقل از گزارش جمعه (۲۴ آذر) وزارت مسکن و شهرسازی آمریکا نوشت که تعداد افراد بی سرپناه از سال گذشته تاکنون ۱۲ درصد (بیش از ۷۰ هزار مورد) افزایش یافته است.

مارسیا فاج (Marcia Fudge)، وزیر مسکن آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که این داده‌ها نشان‌دهنده نیاز "فوری" به یک راه‌حل‌ است و "در آمریکا نباید بی‌خانمانی وجود داشته باشد."

در حالی که چنین رشدی در تمامی گروه های جامعه آمریکا دیده می‌شود، خانواده‌های دارای فرزند با افزایشی ۱۶ درصدی بیش از دیگران با پدیده بی‌خانمانی دست به گریبانند.

آمریکایی‌های آسیایی‌تبار بی‌خانمان با ۴۰ درصد، بیشترین افزایش را در میان گروه‌های نژادی نشان می‌دهند. سیاهپوستان آمریکایی تقریباً ۳۷ درصد و لاتین‌تبارها نیز شاهد رشدی ۳۳ درصدی بوده اند.

بیشترین جمعیت بی‌خانمان در چهار ایالت کالیفرنیا، نیویورک، فلوریدا و واشنگتن زندگی می‌کنند.

با این حال، ایالات نیوهمپشایر و نیومکزیکو به ترتیب با ۵۲ درصد و ۵۰ درصد بیشترین افزایش بی‌خانمانی را در بازه زمانی یکساله اخیر ثبت کرده‌اند.

این گزارش همچنین تاکید کرد که تعداد افراد بی‌خانمان در ۲۵ ایالت و پایتخت آمریکا کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.