۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
کد خبر: 946624

عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: به دنبال این هستیم که برای اولین بار در استان خراسان رضوی دفترچه‌های راهنمای طراحی بر مبنای مبحث ۱۹ را ویژه مهندسان معماری، عمران، برق و مکانیک تدوین و آموزش‌هایی را در حوزه نرم‌افزارهای انرژی داشته باشیم.

دفترچه راهنمای طراحی تهیه می‌شود

به گزارش قدس خراسان، سیدمهدی مداحی در اختتامیه همایش ساختمان‌های انرژی کارا ضمن تقدیر از حمایت‌های اعضای هیأت مدیره سازمان و اداره کل راه‌ و شهرسازی استان و دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی برای برگزاری این همایش، اظهار کرد: در این رویداد سعی کردیم از اساتید در حوزه‌ها و رشته‌های مختلف بهره ببریم.

عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی افزود: آنچه مسلم بوده این است که برگزاری همایش‌هایی از این دست برای توجه ویژه  به ساخت ساختمان‌های انرژی کارا و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ضروری است.

همچنین مظفری، رئیس اداره نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در مراسم پایانی همایش ساختمان های انرژی کارا با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه‌الزهرا(س)، اظهارکرد: اوایل امسال، یکی از ابلاغ‌ها به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، که با دستور مدیرکل دفتر مقررات ملی صورت گرفت، گذراندن الزامی دوره مبحث ۱۹ جهت تمدید و ارتقا پروانه اشتغال بود.

وی افزود: بعد از ابلاغ مذکور امکان تمدید پروانه برای مهندسین بدون گذراندن این دوره وجود نداشت، به همین منظور تلاش زیادی صورت گرفت تا با برگزاری این همایش به عنوان جایگزین دوره آموزشی اجباری مبحث ۱۹ با امتیاز ارتقا و تمدید، نیاز مهندسین برای گذراندن دوره مبحث ۱۹ تا حدود زیادی برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.