امام جمعه موقت تهران گفت: پرچم قیام نهضت فاطمی (س) اکنون به دست ملت ایران رسیده است و این نهضت در مقاطع مختلف از انقلاب اسلامی در برابر فتنه‌ها محافظت کرد.

نهضت فاطمی از انقلاب اسلامی در برابر فتنه‌ها محافظت کرد

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری شامگاه شنبه در آئین وداع با پیکر مطهر ۱۲ شهید گمنام در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی اظهار کرد: به برکت قیام حضرت فاطمه(س) در دفاع حریم امامت، قیام‌ها برپا شد و منافقین افشا شدند، قله این قیام را می‌توانید در قیام حضرت اباعبدالله(ع) و در طول تاریخ می‌توانید امتداد این قیام را ببینید.

امام جمعه موقت تهران گفت: نور فاطمی و فرزندان فاطمه در فتنه ۸۸ شب شکن بود و فتنه داعش به دست مدافعان حرم و سردار حاج قاسم سلیمانی که پایبند به ذکر مصیبت حضرت زهرا (س) بود خاتمه یافت.

وی ادامه داد: شهدای دهه هفتادی و حتی هشتادی که در دفاع از حرم اهل بیت(ع) در برابر داعش ایستادند، به مصاف این فتنه پیچیده صهیونیستی و امریکایی رفتند و کمر فتنه را شکستند تربیت یافتگان مکتب فاطمی بودند.

حاج علی اکبری افزود: بعدها فتنه‌های دیگری در ایران رخ داد که نمونه آخر آن اغتشاشات سال گذشته بود که مدافعین حرم دوباره به میدان رفتند و بصیرت ملت فاطمی و صبورمان مدافعان حریم ولایت را در این فتنه نیز یاری کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: اکنون نیز جوانان مومن از سازمان انتظامی کشور هر از گاهی در شهرها و مرزها با خون خود این نهضت و انقلاب را پاسداری می‌کنند.

وی اظهار کرد: در آن زمان که یاری برای امیرالمومنین(ع) باقی نمانده و حضرت زهرا(س) با جریانات متعددی مواجه بود، برخی در برابر فتنه پس از وفات پیامبر گرفتار تردید بودند و نمی‌دانستند چه کنند، برخی هم از نظر بصیرت و فکری فلج شدند و برخی نیز ضعیف الایمان بودند و به فتنه گران پیوستند.

حاج علی اکبری ادامه داد: غبار فتنه به گونه ای بود که دست ولی خدا را بسته و او را منزوی و گوشه نشین کرده بود، در حالی که علی(ع) در جریان فتنه پس از رسول الله (ص) در تنهایی و بدون یار بود، خود را مامور به صبر دانست تا خیمه اسلام نشکند.

امام جمعه موقت تهران گفت: در این شرایط بود که می بایست فاطمه(س) به میدان بیاید، فاطمه(س) تمام بار ولایت را به دوش کشید و قیام حضرت مادر به پشتوانه صبر علی(ع) قیام همه قیام‌ها بود.

وی افزود: کسی که برای حیات دین و امتداد اسلام و قرآن و سعادت بشریت، جان و جوانی خود را به دست گرفت تا به همه بشریت یاد دهد، اگر تنهای تنها شدید، علی(ع) را هرگز رها نکنید.

در این آئین معنوی ذاکران اهل بیت(ع) در شب شهادت حضرت زهرا(س) به اجرای مرثیه خوانی پرداختند و شعرای اهل بیت نغمه های مذهبی در رسای قیام ظلم ستیز حضرت زهرا(س) سرودند و گریزی نیز به ظلم و جور رژیم صهیونستی در غزه زدند که با شعار هماهنگ مرگ بر اسرائیل زائران و مجاوران حرم رضوی همراه شد.

در جریان اجرای آئین سوگواری امشب شماری از مردم با حضور در کنار شهدای گمنام دفاع مقدس، بر تابوت آنان بوسه زده و تبرک جستند.

پیکر پاک ۱۲ شهید گمنام به همراه پیکر شهیدان گروهبان یکم «علیرضا اکبری» از بجستان و ستوان یکم «حمید رضائی امین» از چناران از شهدای امنیت که بامداد جمعه در حمله تروریستی راسک به شهادت رسیدند، فردا یکشنبه ساعت ۹ صبح از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی تشییع خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.