شیعیان پاکستان و ایرانیان مقیم در شهرهای مختلف این کشور همسایه در عزای شهادت بنت نبی مکرم اسلام حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها اشک ماتم ریخته و سوگواری کردند.

حال و هوای فاطمی در پاکستان/اشک‌ماتم پیروان ولایت در سوگ ام‌ابیها(س)

به گزارش قدس آنلاین میلیون‌ها نفر از پیروان ولایت علی ابن ابی طالب علیه السلام در شهرهای بزرگ و کوچک پاکستان همزمان با دهه دوم فاطمیه در مساجد و حسینیه ها و در شب شهادت حضرت ام ابیها ﴿سلام الله علیها﴾ مراسم عزاداری و سینه زنی برپا کردند.

شهرهای پاکستان به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) حال و هوای فاطمی به خود گرفت. برخواستن صدای مداحی از هیات ها و تکایا در مناطق مختلف پاکستان نشانگر عشق و علاقه قلبی اهالی همسایه شرقی به بانوی آب و آیینه است.

در اسلام‌آباد، کراچی، اسکردو، لاهور، کویته و حیدرآباد پرچم های مزین به نام فاطمه (س) در گوشه و کنار این شهرها احسان و نذری، دل هر عاشقی را با نام نامی فاطمه زهرا (س) آسمانی می‌کند. همزمان با فرارسیدن دهه دوم فاطمیه هزاران نفر از شیعیان پاکستان با سفر به ایران آیین‌های سوگواری این ایام را در شهرهای مقدس مشهد و قم برگزار می‌کنند.

براساس این گزارش، در سراسر پاکستان فردا یکشنبه نیز در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) شیعیان، داغدار این مصیبت عظمی هستند و با برپایی مراسم روضه خوانی, سینه زنی و زنجیر زنی در عزای مادر سادات حضرت زهرای بتول عزاداری خواهند کرد.

ایرانیان مقیم اسلام‌آباد نیز امشب همزمان با شهادت مظلومه دو عالم در مسجد مجتمع مسکونی سفارت جمهوری اسلامی ایران با حضور 'رضا امیری مقدم' سفیر کشورمان, روسای نهادهای ایرانی، کارکنان سفارت، کادر آموزشی مجتمع امام حسین (ع) و خانواده های آنان در این مراسم شرکت کردند.

حجت الاسلام 'محمد ادریس زاهدی' به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در مسجد مجتمع مسکونی سفارت ایران در اسلام‌آباد در میان عزادار حضور یافته و درباره شهادت بی‌بی دوعالم سخنانی را بیان کرد.

ایرانیان مقیم شهرهای مختلف پاکستان نیز با حضور در خانه فرهنگ‌های شهرهای 'کراچی، لاهور، پیشاور و کویته' با برپایی مراسم عزا، بر مصیبت شهادت دختر پیغمبر (س) اشک ماتم ریختند.

همچنین شیعیان پاکستان شنبه شب نیز پس از برگزاری نماز مغرب و عشا در سراسر این کشور محافل روضه خوانی برگزار کرده و به یاد مظلومیت حضرت فاطمه زهرا ﴿س﴾ عزاداری و بر سر و سینه خود زدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.