مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه طرح خودکفایی و حمایت از کشاورز از راهبردهای اساسی در کشت دانه‌های روغنی است، گفت: تاکنون ۹۹ درصد از مطالبات سویاکاران مازندران پرداخت شده است.

پرداخت ۹۹ درصد از مطالبات سویاکاران مازندرانی

به گزارش قدس انلاین،  عباسعلی وفائی‌نژاد در جمع خبرنگاران به سیاست‌های حمایتی دولت از کشت دانه‌های روغنی اشاره کرد و اظهار داشت: در سال زراعی در ۴ هزار و ۷۳۷ هکتار از مزارع مازندران سویا کشت شد و تاکنون هم ۲هزار و ۸۷۰ تن دانه سویا با قیمت ۳۳ هزار تومان خریداری شده است.

وی به رشد قیمت ۲۱۴  درصدی سویا نسبت به سال گذشته و خریداری محصول از کشاورزان مازندران اشاره کرد و افزود: ۹۹ درصد مطالبات کشاورزان سویاکار استان پرداخت شد.

 وفائی‌نژاد گفت: ۱۳۰۲ کشاورز نیز محصولات خود را به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله تحویل دادند که با ثبت ۲ هزار سند پرداختی در بانک عامل بیش از ۸۷۱ میلیارد ریال به حساب کشاورزان واریز شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران تصریح کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران امسال ۹ مرکز خرید در نکا، میاندرود، گلوگاه، بهشهر، جویبار و ساری دایر کرده است که به خرید تضمینی دانه روغنی سویا اقدام می‌کنند.

 وی با بیان اینکه زمانی تا پایان برداشت سویا در مزارع مازندران باقی نمانده، گفت: خرید تضمینی سویا در سیلوی شهید میرزاپور نکا تا زمان برداشت از مزارع استان انجام می‌شود.

وفائی‌نژاد با اشاره به اینکه بخشی از نیاز دانه‌های روغنی کشور از طریق واردات تامین می‌شود، تصریح کرد: با تکیه بر دانش و ظرفیت محققان و ارائه راهکارهای علمی و استفاده کشاورزان از دانش و فناوری‌های نوین می‌توان شاهد رشد و پیشرفت در تولید محصولات کشاورزی بود.

وی تاکید کرد: با مشاوره کارشناسان  در مراکز خدمات جهاد کشاورزی و استفاده از بذرهای اصلاح شده و همچنین اجرای طرح اصلاح الگوی کشت می‌توان میزان تولید را افزایش داد و هزینه‌های تولید را مقرون به صرفه کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.