معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر گفت: با استفاده از تکنولوژی بومی و شرکت های دانش بنیان راه‌اندازی مراکز دیالیز در ابنیه های جمعیت هلال احمر استانها در دستور کار قرار دارد.

افزایش مراکز همودیالیز در دستور کار هلال احمر قرار گرفت

پیمان نامدار افزود: پروژه نیاز سنجی از سوی استان‌ها استارت خورده است و پس از نیاز سنجی کار وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری تیم‌های درمان اضطراری جمعیت هلال احمر با فدراسیون جهانی صلیب سرخ ادامه داد: در سال ۲۰۱۷ واحد تیم‌های بهداشت، درمان و اضطراری جمعیت هلال احمر کشورمان از سوی فدراسیون جهانی برای حضور در حوادث و سوانح بین المللی تأیید شد و تاکنون این تیم‌ها به عملیات بین المللی بنگلادش و لبنان اعزام شده است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که درحال حاضر چه تعداد مراکز درمانی هلال احمر در کشور فعالیت دارد اظهار داشت: در حال حاضر ۳۴ مرکز درمانی و ۴۶ مرکز واکسیناسیون حسب نیاز به خدمات در استان‌ها راه اندازی شده است.

این مقام جمعیت هلال احمر در خصوص نوع فعالیت این مراکز گفت: تمامی مراکز در چارچوب آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت فعالیت می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که در سال ۱۴۰۲ چه تعداد از حجاج واکسینه شدند در خاتمه خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۱ هزار ۴۳۹ نفر از حجاج واکسینه شدند که نسبت به سال ۱۴۰۱ با رشد ۳۰ درصدی روبرو بودیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.