سازمان بهداشت جهانی با اشاره به شرایط بحرانی مراکز درمانی در نوار غزه، اعلام کرد که بیمارستان «کمال عدوان» در این باریکه از کار افتاده است.

بیمارستان کمال عدوان از کار افتاده و بیماران تخلیه شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، ریچارد پیپرکورن، نماینده سازمان بهداشت جهانی در غزه با اشاره به تخلیه بیماران از بیمارستان کمال عدوان واقع در نوار غزه، گفت که این بیمارستان دیگر قادر به ارائه خدمات نیست.

پیپرکورن گفت: برداشت ما این است که این بیمارستان دیگر فعال نیست و از کار افتاده است.

به گفته وی دو نوزاد به خانواده‌شان سپرده و توصیه‌های مراقبتی نیز برای افراد خانواده توضیح داده شده است و سایر بیماران از جمله اطفال از بیمارستان کمال عدوان تخلیه و به بیمارستان‌های الاهلی و الشفا منتقل شده‌اند. همچنین براساس اظهارات پیپرکورن، بسیاری از کارکنان بیمارستان در داخل این مرکز محبوس هستند.

وی تاکید کرد که «نباید هیچ بیمارستان دیگری را از دست بدهیم.» به گفته وی در حالی که بسیاری از ساکنان غزه به جنوب این باریکه کوچانده شده‌اند، گزارش‌هایی مبنی بر حضور بالغ بر چندصد هزار نفر در شمال غزه وجود دارد و در این منطقه فعالیت مراکز بهداشتی الزامی است.

نظامیان رژیم صهیونیستی با هجوم به بیمارستان کمال عدوان واقع در شمال غزه، فعالیت آن را مختل کرده و خدمات بهداشتیِ فروپاشیده این باریکه را بیش از پیش در معرض خطر قرار داده‌اند.

صهیونیست‌ها هفته گذشته برای ورود به محوطه بیمارستان کمال عدوان از بولدوزر استفاده کرده و آوارگان و مجروحانی که به این مامن پناه برده بودند را بیرون راندند. نیروهای اشغالگر بدون ارائه هیچ مدرکی، مدعی هستند که حماس از این بیمارستان به عنوان پوشش عملیاتی خود استفاده کرده است؛ ادعایی که درباره سایر بیمارستان‌های غزه تکرار شد و تنها بهانه‌ای برای قتل عام و نسل‌کشی فلسطینی‌ها بود.

از آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در واکنش به عملیات «طوفان الاقصی» حماس در هفتم اکتبر(۱۵ مهر)، تاکنون بالغ بر ۱۹ هزار فلسطینی که عمدتا زنان و کودکان هستند، به شهادت رسیده‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.