تقریبا پنج میلیون بشکه نفت سوکول روسیه در چهار هفته گذشته نتوانسته است به پالایشگاه‌های هندی برسد.

۵ میلیون بشکه نفت روسیه در راه هند گیر افتاد

 بلومبرگ در گزارشی بدون اشاره به هیچ منبعی، نوشت: تحریم های آمریکا علیه نفتکش های حامل نفت روسیه که مکانیزم سقف قیمت گروه هفت را رعایت نکرده اند ممکن است بخشی از علت این وضعیت باشد.

رویترز در نوامبر با اشاره به آمار شرکت های رصد نفتکش کپلر و LSEG، گزارش کرده بود که سه نفتکش که در آن زمان تازه از سوی واشنگتن تحریم شده بودند، مرتبا نفت سوکول روسیه را به هند حمل می‌کنند.

هند که سومین واردکننده و مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، پس از تحریم شدن واردات نفت روسیه به کشورهای غربی در واکنش به حمله نظامی مسکو به اوکراین در سال ۲۰۲۲، خرید نفت تخفیف دار روسیه را افزایش داده است.

بلومبرگ با اشاره به آمار رصد نفتکش، گزارش کرد نفتکش «ان اس سنچری» از زمانی که توسط وزارت خزانه داری آمریکا تحریم شده است، در جنوب سریلانکا مانده است و دو نفتکش شرکت سوکومفلوت (Sovcomflot)که قرار بود نفت سوکول را به بندر وادینار هند تحویل دهند هم به این نفتکش پیوسته اند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت دولتی سوکومفلوت هدف تحریم ها و محدودیت های دیگری از سوی انگلیس و اتحادیه اروپا قرار گرفته و هم زمان، واشنگتن هم فعالیت های مالی این شرکت را محدود کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.