استاندار گیلان گفت: در پروژه راه آهن رشت - بندرآستارا برای مشاوره مجدد با پیمانکاران روسی به توافق خواهیم رسید تا این پروژه با کمترین هزینه و همچنین با کمترین خسارت به سرانجام برسد.

اجرای پروژه راه آهن رشت - بندرآستارا

به گزارش قدس آنلاین،  اسدالله عباسی روز دوشنبه در جلسه شواری اداری بندرآستارا اظهار کرد: خوشبختانه قطار توسعه در گیلان به سرعت در حال حرکت است و راه آهن رشت - کاسپین نیز که در دولت های قبل متوقف مانده بود، همینک به نقطه پایانی خود رسیده و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: بهره برداری از این پروژه باعث تحول در اقتصاد کشور و گیلان می شود که با بکارگیری آن می‌توانیم به دریاهای آزاد دسترسی داشته باشیم؛ از سوی دیگر نیز آزاد راه رشت - قزوین تا پایان سال زیربار ترافیک خواهد رفت.

عباسی ادامه داد: هم اینک نیز فعالان اقتصادی ما در کشورهای آسیای میانه خوش می‌درخشند و صادرات کیوی، زیتون و دیگر محصولات کشاورزی مناسب است؛ اما با توجه به سفری که به روسیه داشتیم، به اطمینان رسیدیم برای ارتقاء وضعیت صادرات استان، ظرفیت بسیاری وجود دارد؛ زیرا اکثر کالاهای ما ناشناخته مانده است و در این بخش باید بیشتر تلاش شود.

وی به ساماندهی توزیع آرد و نان در بندرآستارا نیز اشاره و بیان کرد: ما در این شهرستان کسری آرد و نان نداریم اما به دلیل وجود جمعیت شناور و همچنین قاچاق آرد در مقطعی با مشکل کمبود نان مواجه شدیم که هم اینک وضعیت آرد و نان در این شهرستان ساماندهی شده و نباید دیگر شاهد مشکل در این بخش باشیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: بندرآستارا از لحاظ غنای فرهنگی، تجاری، اقتصادی و گردشگری قابلیت‌ها و مزیتهای زیادی دارد ؛ در اقتصاد دریا نیز سهم دارد ؛ با پیگیری های لازم لایروبی بندرآستارا نیز در حال پیگیری است اما کار باید سرعت بیشتری گیرد و بدنبال راه حلی برای رفع این مشکل هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات مربوط به آب شرب روستاها، اجرای طرح هادی، حمایت از بخش کشاورزی، تولید و تجارت درحال انجام است، افزود: تلاش داریم از مساله ای غافل نمانیم تا حلقه مفقوده رسیدگی نشده‌ای وجود نداشته باشد.

عباسی در مورد مشکلات بارانداز آستارا نیز گفت: این مسائل و سایر مسائل مرتبط به آن و پروژه پل روگذر هم با سرعت در حال پیگیری و انجام است؛ درخصوص پروژه راه سراوان به سمت پونل، کنارگذر تالش و آستارا نیز با انجام تمهیداتی پروژه از سمت آستارا در حال اجراست تا راه دسترسی مردم هموار شود.

استاندار گیلان از تخصیص اعتبار برای رفع نیازهای این شهرستان در بخش آمفی تئاتر و ورزشگاه خبر داد و بیان کرد: به قول های داده شده در این زمینه عمل می کنیم.

عباسی خواستار رسیدگی به مشکلات روستاهای این شهرستان شد و خاطرنشان کرد: سرکشی به روستاها باید به صورت هفتگی انجام شود ؛ امروز نیز مدیران اجرایی بازدیدی از برخی از روستاها خواهند داشت و با مردم و دهیاران گفت و گو خواهند کرد.

استاندار گیلان در ادامه به همکاری مردم در موفقیت های دولت نیز اشاره و اضافه کرد: ملت ما در همه عرصه ها خوش می درخشند ؛زیرا هدف ما حفظ ارزش های دینی و اسلامی است و ملت ما با حضور در حماسه های مختلف از جمله نهم دی چشم فتنه را کور کردند و به طور حتم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین انتخابات اسفند ماه نیز دوباره ثابت می کنند که همچنان وفادار به آرمانهای انقلاب اسلامی هستند و دشمنان را مایوس و ناامید خواهند کرد.

وی گفت: با وجود اینکه دولت از شهریور ۱۴۰۰ با مشکلات فراوان روبه رو بود؛ با وجود کرونا و خزانه خالی فعالیت خود را آغاز کرد اما با تلاش وافر و همچنین ایستادگی ملت مقاوم، راه را به درستی طی کرده و قطار توسعه به خوبی به سوی پیشرفت و تعالی در حال حرکت است.

استاندار گیلان اظهار کرد: البته نواقصی نیز وجود دارد که باید برطرف شود؛ از سوی دیگر در مسیر راه سنگ اندازی هایی نیز شده و خواهد شد؛ اما دولت با تمام توان خود به مسیر پیشرفت ادامه می دهد زیرا آینده روشن و امیدبخشی را پیش رو داریم.

عباسی در خاتمه بیان کرد: در سفرهای شهرستانی نیز باید گره‌ها را باز کنیم و به مطالبات به حق مردم نیز رسیدگی کنیم؛ زیرا این امر به عنوان یک راهبرد محسوب می شود و باید در سفرها به مشکلات موجود هر شهر با جدیت رسیدگی شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.