رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه توجه به شرکت‌های دانش بنیان را راهی برای برون رفت از مشکلات استان دانست و گفت: ۲۰ محصول دانش بنیان مورد نیاز کشور در کرمانشاه تولید می‌شود.

تولید ۲۰ محصول دانش بنیان مورد نیاز کشور در کرمانشاه

به گزارش قدس آنلاین، سیامک آزادی ظهر دوشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در استان کرمانشاه که در نمایشگاه دائمی بین المللی این استان در پارک شاهد برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه امسال با میزبانی ۲۵ غرفه از دستاوردهای پژوهشگران و فناوران از چهارم تا هفتم دی ماه از ساعت ۹ الی پنج عصر برپا شده که در این نمایشگاه بیش از ۳۰۰ محصول فناورانه به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های بارز نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در امسال حضور ساختارهای فناورانه بخش خصوصی است و همچنین تعداد زیادی از این محصولات معادل ۵۰ درصد آنها تجاری سازی و وارد بازار شده است.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه با تاکید بر روند رو به رشد در زیست بوم فناوری استان کرمانشاه، تصریح کرد: در حال حاضر ۹۰ شرکت دانش بنیان با فعالیت در بیش از ۵۰۰ واحد فناور وجود دارد که با فعالیت‌های این واحدها هم اکنون ۲۰ محصول مورد نیاز در کشور از طریق دانش بنیان‌های کرمانشاه به تولید می‌رسد.

آزادی ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان در استان کرمانشاه از مرحله تولید نمونه گذشته و به مرحله صنعتی رسیده‌اند که با این پیشرفت در شرکت‌های دانش بنیان به دنبال توسعه شرکت‌ها زایشی هستیم چرا که هم اکنون چهار شرکت از دل شرکت‌های دیگر ایجاد شده است و این امر کمک بزرگی به این حوزه خواهد داشت.

وی با ابراز امیدواری از گسترش و توسعه اشتغال در حوزه دانش بنیان‌ها، گفت: یکی از ویژگی‌های برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری تلاش برای مردمی‌سازی دستاوردهای این حوزه است که با زبان ساده قابلیت ارائه به مردم را دارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با تاکید بر پتانسیل‌های موجود استان کرمانشاه در حوزه فناوری، خاطر نشان کرد: برای استفاده از این ظرفیت‌ها در گام نخست نیازمند پرورش جامعه نخبگانی برای ایده آفرینی هستیم که در بین دانشجویان با جذب آنها حتی در صورت نداشتن ایده با برگزاری دوره‌های تخصصی به آنها کمک می‌شود تا در آینده صاحب ایده شوند.

آزادی بیان کرد: بیش از سه هزار نفر در استان کرمانشاه در فناوری اشتغال داشته که از این تعداد ۲ هزار ۳۰۰ نفر مربوط به پارک علم و فناوری هستند که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده دنبال راه‌اندازی بخش‌های مختلف برای اشتغال‌های بیشتر خواهیم بود که به عنوان نمونه تا پایان امسال حوزه بازی و انیمیشن راه اندازی خواهد شد.

وی به مهمترین و ارزشمندترین دستاوردهای حوزه پژوهش و فناوری استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات ویژه در این حوزه صادرات محصولات دانش بنیان و فناوری است که با تشکیل مرکز توسعه بازار پارک علم و فناوری تمرکز بیشتری بر حوزه صادرات محصولات به سایر کشورها خواهیم داشت.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۷ میلیون دلار صادرات محصولات دانش بنیان در استان کرمانشاه به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آفریقا، عراق و… داشتیم که پیش‌بینی می‌شود با رشد ۳۰ درصدی این آمار تا پایان سال جاری رو به رو باشیم.

آزادی عنوان کرد: از سال ۱۴۰۰ بزرگترین برج فناوری استان کرمانشاه با ۷۰ واحد فناور بهره برداری شده که با اقدامات انجام شده برنامه‌ریزی شده تا پایان امسال تمام واحدهای آن در قالب ۱۱۰ واحد و شرکت فناور بهره برداری شود.

وی ادامه به برنامه‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی شهرک فناوری استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این شهرک قرار است در زمینی به مساحت ۱۲۰ هکتار راه‌اندازی شود و در صورت اقدامات نهایی تا پایان سال آینده واگذاری این زمین برای راه‌اندازی شهرک فناوری به عنوان یکی از چالش‌های واحد فناور وارد فاز عملیاتی می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه جهت گیری و سوق شرکت‌های دانش بنیان به سوی اولویت‌های استان اشاره و مطرح کرد: یکی از اولویت‌های استان کرمانشاه در کنار فعالیت‌های حوزه صنایع شیمیایی، تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات و تجهیزات کشاورزی توجه به حوزه گردشگری است که نیازمند ساختارهای نوآوری و شتاب دهنده است.

آزادی در پایان یادآور شد: در کنار توجه به اولویت‌های استان کرمانشاه اشتغال زایی در حوزه‌های آن امسال برنامه‌ریزی‌هایی برای همکاری در قالب سرمایه‌گذاری‌های مشترک انجام شده که به زودی اتفاقات خوبی در توسعه دانش بنیان‌ها خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.