عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره حکم بازگشت به تحصیل داوطلبان کنکوری مشکوک به تقلب، گفت: در اینگونه موارد قانون باید فصل‌الخطاب باشد و اقدام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این موضوع یک نوع حفظ صیانت از عرصه علم و دانش بوده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس: اقدام پورعباس حفظ صیانت از عرصه علم و دانش بوده است

به گزارش قدس آنلاین، یکی از شعب دیوان عدالت اداری حکم بازگشت به تحصیل داوطلبان مشکوک به تقلب در کنکور را که پرونده‌های آن‌ها مختومه شده و دارای رای قطعی بودند، اعلام کرده است و این داوطلبان براساس همین حکم باید از ترم بهمن‌ماه در کلاس‌های درس کنار سایر داوطلبانی که کنکورشان هیچ مشکلی نداشته، بنشینند و درس بخوانند، دیوان عدالت اداری اعلام کرده است که این حکم بر مبنای استفساریه مجلس در ماده ۱۱ رسیدگی به تخلفات آزمون‌ها بوده است، در حالیکه قانون استفساریه شامل افرادی که پرونده‌های آن‌ها تا مهر ۱۴۰۱ بسته شده نمی‌شود؛ در پی این حکم عبدالرسول پورعباس از ریاست سازمان سنجش آموزش کشور استعفا کرد.

موضوع را از مجتبی یوسفی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی جویا شدیم، یوسفی  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس درباره بازگشت به تحصیل داوطلبان کنکوری مشکوک به تقلب گفت: در این موارد قانون باید فصل‌الخطاب باشد.

وی افزود: در حوزه علم و دانش داوطلبان کنکور با استرس‌، نگرانی‌های گاه و بی‌گاه و بی‌خوابی‌های شبانه‌روزی تلاش می‌کنند بتوانند وارد دانشگاه و رشته دلخواه خود شوند، داوطلبانی از اقصی نقاط کشور و مناطق دورافتاده با سختی درس خوانده‌اند و هزینه آنچنانی برای حضور در کلاس‌های کنکور نداشته‌اند اما توانسته‌اند حائز بالاترین رتبه در کنکور شوند؛ زمانی که صحبت از شائبه تقلب می‌شود، توهین به داوطلبانی است که زحمت می‌کشند، مگر می‌شود سابقه تحصیلی فردی بسیار ضعیف باشد و در رشته خوبی در دانشگاه پذیرفته شده باشد؟

یوسفی اضافه کرد: ممکن است تعداد این افراد بسیار محدود باشد و قطعاً باید با مسببین تقلب‌های کنکور که زحمت چند میلیون دانش‌آموز اقصی نقاط کشور را نادیده می‌گیرند و برخی از افرادی که متمول هستند و می‌توانند با پول تقلب انجام دهند، برخورد شود.

وی تأکید کرد: قطعاً باید مسببین اصلی این موضوع که امنیت روانی مردم را به خطر انداخته‌اند اشد مجازات در نظر گرفته شود و اسامی افرادی که مقدمات تقلب را پیش‌بینی کرده‌اند به اطلاع عموم مردم برسد. نباید زحمات داوطلبینی که با مشقت و سختی درس خوانده‌اند نادیده گرفته شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید به برخورد با افراد متقلب، گفت: این سوال برای مردم بوجود می‌آید فردی که در زمان تحصیل‌اش رتبه پایینی داشته به یکباره در رشته‌ای که آرزوی بسیاری از داوطلبان کنکور است قبول شوند، مگر می‌شود، واقعاً چقدر ممکن است چنین اتفاقی رخ دهد؟ به این دلیل اقدام عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این موضوع یک نوع حفظ صیانت از عرصه علم و دانش بوده است.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    این موضوع رو دیگه تمومش کنید واقعا خسته کننده شده. اگر سازمان سنجش واقعا دلیل قانع کننده ای برای متقلب بودن اونها داره بیان کنه. اگر هم برحسب اما و اگر حرف میزنه و تهمت تقلب بودن بهشون میزنه در قیامت باید جوابگو باشند. تمام. واقعا دیگه کشور هیچ مسئله ای ندارن که این موضوع رو دو ساله دارید کشش میدید و جلسه میزارید ؟؟؟!؟؟؟!