حاج قاسم سلیمانی از برنامه های آمریکا به خوبی مطلع بود و همیشه سردار یک گام از آمریکایی ها در منطقه جلو بود و بر همین اساس توطئه غرب علیه سوریه را ناکام کرد.

نقاش نقشه راه مقاومت / مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی از اثرگذاری حاج قاسم در تحولات جاری منطقه می‌گوید

امسال چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را در حالی به سوگ نشسته ایم که محور مقاومت فلسطین با عملیات بزرگی که با نام طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی کلید زد طوفانی بزرگی در منطقه و جهان به پا کرد. همزمان دیگر اضلاع مقاومت هم بیکار ننشسته و وارد میدان مبارزه علیه محور غربی- عبری شده اند. اینکه سردار بزرگ ایرانی کجای داستانی است که محور مقاومت از غزه گرفته تا حزب الله لبنان، انصارالله یمن و مقاومت عراق در حال رغم زدن است پرسش مهمی است. نکته مهم دیگر که این روزها به چشم می خورد ید واحده و همبستگی موجود میان محور مقاومت به عنوان یک جبهه یگانه علیه رژیم صهیونیستی است. حاج قاسم در این زمینه چه نقش داشته و چقدر اثرگذار بوده است؟ همزمان به عینه می بینم که اشغالگران امریکایی هم در سرتاسر منطقه تحت فشار قرار دارند؛ این مهم چقدر مدیون اقدامات سردار سلیمانی است؟

نقشی مهم در تدوین نقشه راه مقاومت

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید عبدالله حسینی، مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی در گفت‌وگو با قدس درباره تاثیر حاج قاسم بر همبستگی و اتحاد محور مقاومت، گفت: سردار سلیمانی در حقیقت مغز متفکر جریان مقاومت در طی سه دهه اخیر در منطقه غرب آسیا بوده و همواره برای تجهیز، آموزش و ارسال تجربه به کشورهای یمن، سوریه، لبنان، عراق، فلسطین و افغانستان شبانه روز در تلاش و مجاهدت بود، ایشان برای سربلندی جهان اسلام ، امنیت و آرامش مسلمانان به ویژه  مردم ایران بارها از جان خود گذشت و در عرصه خطر با استقامت ایستاد.

وی با اشاره به جنگ  چهاردهم ژوئیه سال 2006اسرائیل علیه لبنان و کمک سردار سلیمانی به حزب الله، افزود: حاج قاسم  در جنگ 33 روزه یکی از افرادی بود که بطور مستقیم حضور داشت تا نقشه دشمن را نقش بر آب کند و پیروزی را به ارمغان آورد. ایشان پس از این جنگ نقشه راه مقاومت را در منطقه ترسیم کردند و آنچه که امروز در کشورهای غرب آسیا(خاورمیانه) در برابر استکبار صورت می گیرد همان قدم های پیش بینی شده سردار است.

همیشه یک گام جلوتر از آمریکا

او نخستین قدم اساسی حاج قاسم در برابر طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا را پیروزی حزب الله در منطقه عنوان کرد و گفت: این سکشت به صورت زنجیره ای تداوم داشته و امروز شاهد شکست رژیم صهیونیستی در برابر مقامت حماس و جهاد اسلامی در غزه می باشیم.

مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی به برنامه های آمریکا پس از شکست اسرائیل در برابر حزب الله اشاره کرد و اظهار داشت: واشنگتن برای اینکه شکست رژیم صهیونیستی از اذهان مردم منطقه پاک و طرح اصلی خود را در خاورمیانه عملی سازد از سال 2010 و با آغاز موج بیداری اسلامی در منطقه و فروپاشی حکومت های دیکتاتور بن علی در تونس، حسنی مبارک در مصر، معمر قذافی در لیبی و علی عبدالله صالح  در یمن تلاش کرد این تحولات را به نفع خود مدیریت کند و سپس این مسیر را به بکشاند تا دولت بشار اسد که بعنوان یکی از کشورهای حامی جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه مطرح بود را سرنگون سازد.

حسینی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی از برنامه های آمریکا به خوبی مطلع بود و همیشه سردار یک گام از آمریکایی ها در منطقه جلو بود و بر همین اساس توطئه غرب علیه سوریه را ناکام کرد.

95درصد برنامه های سردار تحقق یافته

وی در ادامه اظهار داشت: زمانیکه آمریکایی ها نتوانستند در سوریه طرح های خود را اجرای سازند بلافاصله در ۴ ژوئن ۲۰۱۴داعش را به سمت عراق هدایت کردند و تمام تلاش خود را برای نا امن سازی مرزهای جنوبی ایران داشتند اما قبل از اجرای این طرح، حاج قاسم بسیج مردمی عراق(حشدالشعبی) را تشکیل داد و این نیرو توانست داعش را سرکوب نماید.

مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی به مهمترین اقدام سردار سلیمانی در منطقه انجام داد پرداخت و افزود: حاج قاسم در واقع به دست خود آمریکایی ها توانست مزدوران آنها را نابود سازد برای نمونه دو دولت وابسته به غرب در عراق و افغانستان توسط آمریکایی ها سرنگون شدند و درست پس از چند سال در بغداد و کابل دولت های طرفدار ایران تشکیل شد و این بزرگ ترین ضربه به هیمنه کاخ سفید و توطئه های غرب بر علیه جمهوری اسلامی ایران بود.

حسینی در ادامه اظهار کرد: امروز پس از چهار سال از شهادت حاج قاسم می گذرد و هنوز تمامی برنامه ها و نقشه های ایشان در منطقه در حال اجرا شدن است و نکته ای که تمامی کارشناسان نظامی و امنیتی در جهان به آن اذعان دارند این است که 95درصد از طرح ها و نقشه های  ژنرال سلیمانی در خاورمیانه تحقق یافته و در مقابل 95درصد از رویاهاو برنامه های آمریکا شکست خورده است.

وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی در غزه و تاثیر حاج قاسم بر مقاومت فلسطین در طی دهه های گذشته، افزود: تمامی برنامه ها و عملیات هایی که گروه های مقاومت انصارالله از یمن، حزب الله از لبنان، بسیج مردمی در سوریه و کتائب حزب الله عراق در کنار حماس و جهاد اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی انجام می دهند نهایت طرح ها و راهبرد های حاج قاسم  در محور مقاومت بوده، امروز هر موشکی که از غزه به سمت سرزمین های اشغالی پرتاب می شود با رمزحاج قاسم شلیک می شود.

تحفه ای برای فلسطین

او در ادامه به خاطره ای از خود با شهید حاج قاسم  سلیمانی اشاره کرد و گفت: ایشان هرگاه علما و روحانیون را می دیدند از آنها درخواست داشت تا برای شهادت دعا کنند، حاج قاسم اصرار زیادی برای شهادت داشتند و خداوند نیز اجر مجاهدت ها ی ایشان را در مسیر شهادت قرار داد.

مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی تصریح کرد: در زمان حیات امام راحل(ره) ایشان به بنده پیراهنی از خود هدیه کردند بنده نیز آن را برای کمک به مردم فلسطین وقف نمودم. در یک جلسه ای بنده سرنوشت این پیراهن را در اختیار حاج قاسم قرار دادم و ایشان گفتند پیراهنی از حضرت امام دارند و آن را در اختیار بنده قرار می دهند تا هزینه ای برای مردم فلسطین جمع شود. قرار شد بعد از بازگشت از آفریقای جنوبی در خدمت حاج قاسم این کار را انجام دهم اما متاسفانه چند روز بعد حاجی(سردار سلیمانی) به مقام رفیع شهادت نائل گشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رها ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    با سلام به نظر می رسد تظاهرات هزاران و حتی ده ها هزار نفری مردم در شهر های مهم در جهان قادر به جلوگیری از تحرکات رژیم اشغالگر صهیونیست و حامیان آن نیست . پیشنهاد می کنم پویشی (کمپین) طراحی و مطرح شود که طی آن مردم معترض جهان از یک روز و تاریخ مشخص به صورت هماهنگ و فراگیر سفارت رژیم صهیونیستی را به مدت سه روز در پایتخت کشورهای خود محاصره نموده و ضمن حفظ شرایط محاصره نسبت ایراد سخنرانی و صدور بیانیه ها اقدام نمایند و از همان روز اول محاصره اعلام نمایند که پس از پایان روز سوم به سفارتخانه رژیم یورش برده ، آن را اشغال خواهند نمود. در روز سوم مردم با عبور از موانع امنیتی نسبت به اشغال سفارت رژیم در سراسر جهان اقدام نمایند. اثر این اقدام در زمان کنونی (که بهترین فرصت برای انجام آن است و اذهان جهانی آمادگی پذیرش آن را دارد ) علاوه بر اینکه می تواند به سرعت باعث تسلیم رژیم شود باعث ایجاد یک نقطه عطف تاریخی بر علیه رژیم خواهد شد و مانع از فراموشی رخدادهای اخیر در آینده از اذهان مردم جهان گردد.