معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال جاری ۲۲۰۰ میلیارد تومان تامین مالی برای نوسازی بافت‌های فرسوده داشتیم که از این رقم ۸۰۰ میلیارد تومان منابع دولتی و ۱۶۰۰ میلیارد تومان توسط بانک‌ها پرداخت شده است.

تزریق ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی بافت‌های فرسوده

به گزارش قدس آنلاین، محمد آیینی اظهار کرد: در حال حاضر تسهیلات نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ۵۵۰ میلیون تومان است که از محل تبصره  ۱۸ با همکاری وزارت اقتصاد ۱۸۵ میلیون تومان آن با سود صفر درصد پرداخت می‌شود. این مبلغ در سال‌های گذشته از ۴۰ میلیون تومان آغاز شد، سال گذشته به ۱۵۰ میلیون رسید و هم‌اکنون ۱۸۵ میلیون تومان است.

وی افزود: متقاضیان نوسازی می‌توانند به بانک‌های عامل که نزدیک محل زندگی‌شان قرار دارد مراجعه و از همه تسهیلات طرح نهضت ملی  مسکن استفاده کنند. علاوه بر بانک مسکن، سایر بانک‌ها از جمله بانک‌های خصوصی نیز موظف به پرداخت این تسهیلات هستند اما عملکرد بانک‌های دولتی قابل توجه‌تر بوده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: در سال جاری ۲۲۰۰ میلیارد تومان تامین مالی برای نوسازی بافت‌های فرسوده داشتیم که ۸۰۰ میلیارد تومان آن منابع دولتی بوده و ۱۶۰۰ میلیارد تومان نیز توسط بانک‌ها پرداخت شده است.

آیینی اعلام کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۱۸۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده به مرحله نوسازی رسیده که با توجه به طرح‌های تشویقی، آمار صدور پروانه بافت‌ها طی ماه‌های اخیر شتاب قابل توجهی به خود گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ۱۶۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده استان البرز تکمیل شده است گفت: این واحدها عمدتا در محله پشت خط حصار کرج قرار دارد. هم‌چنین به دلیل پایین بودن سرانه‌های خدماتی در این محله چهار پروژه را ساختیم که شامل پایگاه امداد و نجات و آموزش‌های شغلی، کلانتری، درمانگاه و شبکه فاضلاب شهری است. این طرح‌ها در آینده نزدیک رسما به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.