دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اظهار این که بیش از ۸۰ منطقه آزاد و اقتصادی ویژه مصوب در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد ۴۸ منطقه فعال هستند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور: ۴۸ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در کشور فعال هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الله عبدالملکی عصر چهارشنبه در نشست فعالان اقتصادی مازندران الگوی اقتصاد مقاومتی را پیشران و رکن اقتصاد ذکر کرد و افزود: تولید و فرهنگ جهادی در اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به نقش مهم و برجسته تولید در اقتصاد مقاومتی یادآور شد: تولید سبب رفاه در داخل و قدرت در حوزه بین الملل می‌شود و سرمایه گذاری نیز یکی از فاکتورهای مهم است.

وی با اشاره به مؤلفه‌های سرمایه گذاری و حجم آن گفت: ۲۴۳ نوع سرمایه در دنیا داریم که ارزش آن بین ۱۰ تا ۱۳ تریلیون دلار است.

عبدالملکی با عنوان این ارزش سرمایه‌ها براساس ارزش بازار سرمایه در کشورهای دنیا است، ارزش این بازار را ۱۱۰ تریلیون دلار برشمرد و افزود: ۱۲ درصد این سرمایه‌ها در دسترس هستند.

وی ارزش جهانی تولید ناخالص جهانی را ۱۰۰ تریلیون دلار بیان کرد و گفت: ۱۰ درصد آن می‌تواند منجر به سرمایه گذاری جدید شود.

عبدالملکی با بیان این که ایران نیز از بازارهای بزرگ جهان محسوب می‌شود، گفت: شاخص‌های سرمایه گذاری، سهولت کسب وکار، عوامل غیر اقتصادی و غیره در این حوزه مهم است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد مناطق آزاد تجاری را از مؤلفه‌های مهم سرمایه گذاری بیان کرد و گفت: در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مأموریت‌های برای مناطق آزاد درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۱۸ منطقه آزاد و ۷۹ منطقه ویژه اقتصادی مصوب داریم، گفت: در حال حاضر ۴۸ مورد از آن فعال هستند.

وی با عنوان این که سالانه ۱۸ میلیارد دلار صادرات از بستر مناطق آزاد و اقتصادی انجام می سود، شکار اشتغال ایجاد شده را ۷۰۰ هزار مورد بیان کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.