آیت‌الله رئیسی گفت: امروز خود شهید سلیمانی یک مکتب، مدرسه درس‌آموز، یک راه نورانی و یک اراده پولادین است.

رئیس‌جمهور: امروز خود شهید سلیمانی یک مکتب، مدرسه درس‌آموز، یک راه نورانی و اراده پولادین است

به گزارش قدس آنلاین آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در مصلای تهران با اشاره به جایگاه «مکتب فاطمی» در اندیشه سردار سلیمانی، اظهار کرد: اولین شاخصه مکتب فاطمی، اخلاص فاطمه و عشق به خداست. فاطمه اطهر برای دفاع از رسول خدا و ولایت ولی خدا اقدامات بسیاری کرد. در سیره او دفاع از مظلوم، حق‌طلبی و عدالت‌خواهی موج می‌زند. تمام وجود فاطمه اطهر برای نجات انسان است تا او را با حقوقش آشنا کند و چگونه زیستن را به او بیاموزد. او اولین شهیده سنگر مبارزه با نفاق است.

وی افزود: سخنان و سیره فاطمه اطهر نقاب از چهره نفاق کنار زد، روشنگری کرد و مردم را بیدار ساخت‌. در امتداد این مکتب، مکتب امام راحل است که سنگ زیربنای اندیشه این مکتب همان جمله «عالم، مظهر خداست» محسوب می‌شود. توجه به مستضعفان و مظلومان عالم و ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی و دفاع از مظلومان عالم و فلسطین در سیره امام راحل مشهود است.

رئیسی یادآور شد: دین‌باوری و مردم‌باوری در اندیشه امام راحل بسیار برجسته است و این مکتب ایران را ظلم و استعمار و استکبار نجات داد و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان آورد. در امتداد این مکتب، گفتمان رهبری است که همان راه و سلوک و سیره امام راحل را تداعی می‌کند. ظلم‌ستیز و استکبارستیز و مدافع مظلوم است و به دنبال نجات امت اسلامی است و در برابر زورگویان می‌ایستد و مردم را به ارزش‌های الهی فرامی‌خواند و یک زندگی عادلانه و سالم برای جامعه اسلامی می‌خواهد.

رئیس‌جمهوری تأکید کرد: در امتداد این مکتب، مکتب حاج قاسم سلیمانی قرار دارد که دست‌پرورده مکاتب امام راحل و رهبری است. آنچه از اخلاص، حق‌طلبی، ظلم‌ستیزی، دفاع از مظلوم و عدالت‌خواهی در سردار سلیمانی می‌بینیم از این دو مکتب آموخته است. امروز او خود یک مکتب، مدرسه درس‌آموز، یک راه نورانی و یک اراده پولادین است.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه شهید سلیمانی برای جامعه امروز ما الگوست، گفت: او قهرمان ایران و جهان اسلام و قهرمان مبارزه با تروریسم در غرب آسیاست. او در کسوت دفاع از مظلومان و فلسطین مقتدر و مظلوم تلاش کرد تمام تهدیدات را به فرصت بدل کند و حقیقتا در این عرصه شناخت نیروهای کارآمد در ایران، عراق و سوریه را انجام داد.

وی ادامه داد: او این نیروها را برای ایستادگی‌ در برابر دشمنان برای دفاع از وطن، سرزمین و ارزش‌های الهی به کار گرفت. او برای شناخت و شناساندن ظرفیت‌های زیادی دارد. او مرد علم و عمل، مرد سیاست و معنویت و مرد دیپلماسی و میدان است. او کسی است که خداوند به دلیل اخلاص ظرفیتی به او اعطا کرد که مقاومت را به صورت منسجم در منطقه فعال و فعالتر کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.