«و کربلا را تو مپندار که شهری در میان شهرها و نامی است در میان نام‌ها. نه، کربلا حریم حق است و هیچ کس را جز یاران امام حسین (ع) راهی به سوی حقیقت نیست».این جمله شهید آوینی، روز گذشته یک بار دیگر در دیار «حبیب» صورت حقیقی گرفت تا همه یادمان بماند کربلا ‌نه در حصار مکان می‌گنجد و نه در مدار زمان.

سیل خون در گلزار/ گفت‌وگو با کارشناسان درباره دلایل و انگیزه‌های عملیات تروریستی در کرمان

به گزارش قدس آنلاین، کربلا یک مفهوم است. شاهد ما بر این ادعا حادثه روز گذشته کرمان است. در کرمان روز گذشته کربلا دوباره زنده شد. هرچند کربلا هیچ‌وقت نمرده است، گاهی پنجره‌ای، دری یا حتی منفذی دوباره به روی صحرای کربلا باز می‌شود و عده‌ای می‌توانند خودشان را به جمع ۷۲یار حسین(ع) برسانند.

دیروز هم گویی «قاسم» بود که پنجره‌ای را به کربلا گشود و در چهارمین سالروز عروجش یک‌صد دلباخته حسین(ع) را دستچین کرد. در میان این یک‌صد نفر ۶ کودک هم بودند و چهار امدادگر که دونفرشان زن بودند و چهار پلیس و چندده زن هم شهید شدند.

دو انفجار به فاصله زمانی اندک در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان این همه شهید برجای گذاشت. دو انفجاری که مقامات گفته‌اند به‌واسطه انفجار دو کیف مواد منفجره رخ داد. 

پس از این اتفاق، پوتین رئیس‌جمهور روسیه، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، دولت یمن، سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر پیشین عراق و دیگر مقامات و شخصیت‌ها در پیام‌هایی این اقدام تروریستی را محکوم کردند.

رژیم صهیونیستی پشت ماجراست
در همین زمینه علیرضا تقوی‌نیا کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با قدس، ضمن اشاره به همزمانی حادثه تروریستی روز گذشته با مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در کرمان، گفت: این حادثه توسط رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده است و تل آویو با این رفتار در ایران می‌خواهد بگوید من برای بقای خود دست به هر کاری خواهم‌زد. البته این در حالی است که تل‌آویو توانایی جنگ مستقیم با ایران را ندارد.

وی در ادامه ضمن ضرورت انجام محاسبات دقیق تصریح کرد: هر نوع رفتار غیرمعقولانه از سوی افراد و جریان‌های داخلی می‌تواند آبی در آسیاب دشمن باشد.

او با اشاره به  حمایت‌های برخی از کشورهای عربی از تروریست‌های  داخل ایران، گفت: دو کشور عربستان سعودی و امارات متحده از حامیان مالی و لجستیکی گروه‌های ضد ایرانی در منطقه هستند، ریاض و ابوظبی با کمک‌های اطلاعاتی خود به رژیم صهیونیستی این رژیم را در حوادث تروریستی در ایران حمایت می‌کنند. 

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به زودی انتقام خود را از اسرائیل خواهد گرفت و این کار در آینده نزدیک توسط متحدان ما انجام خواهد شد، اما مردم ایران نباید از روی احساسات تصمیم بگیرند. مسیری که جمهوری اسلامی ایران با عقلانیت در پیش گرفته به زودی به نابودی رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد.

پاسخ‌های ایران آشکار نیست
حسن شمشادی، خبرنگار سابق کشورمان در سوریه نیز در گفت‌وگو با قدس درباره این جنایت گفت: از سال ۱۳۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز همواره ایران ذیل گفتمان انقلاب اسلامی با صهیونیست‌ها و جبهه استکبار جهانی در نبرد و جنگ بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا کشورهای جهان نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی هیچ برخوردی انجام نمی‌دهند، افزود: متأسفانه امروز امپراتوری رسانه در اختیار صهیونیست‌ها قرار دارد و این جریان به خوبی توانسته افکار عمومی بین‌المللی را تحت نفوذ خود قرار دهد.

او اظهار کرد: امروز  اجماع جهانی پشت سر اسرائیل ایستاده، به‌طوری‌که هر اقدامی توسط تل آویو در ترور و کشتار صورت بگیرد، توسط کشورهای اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، انگلستان و شورای امنیت مورد حمایت قرار می‌گیرد و همین امر منجر شده پاسخ‌گویی ایران به اقدامات رژیم صهیونیستی به‌شکل آشکار صورت نگیرد.

شمشادی در ادامه ضمن اشاره به شکست‌های پرشمار جریان سلطه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان قدرت برتر دفاعی و نظامی  در منطقه و جهان حضور دارد و اگر توانایی موشکی و پهپادی ایران نبود تا امروز کشورهای غربی ایران را همانند افغانستان، لیبی، سوریه و عراق با خاک یکسان کرده بودند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.