خبرگزاری رویترز امروز (چهارشنبه) با استناد به داده‌هایی رسمی گزارش داد که ۵۶ هزار و ۸۵۲ مهاجر در سال گذشته میلادی به طور غیرقانونی وارد اسپانیا شدند که این آمار نسبت به سال ۲۰۲۲ بیش از ۸۰ درصد افزایش نشان می دهد.

افزایش بی سابقه ورود مهاجران غیرقانونی به اسپانیا در سالی که گذشت

به گزارش قدس آنلاین، ورود قایق‌های مهاجران غیرقانونی به جزایر قناری از غرب آفریقا به میزان بی سابقه‌ای رسیده است.

داده‌های وزارت کشور اسپانیا نشان می‌دهد که ورود مهاجران غیرقانونی از طریق زمینی یا دریایی به اسپانیا در سال گذشته بالاترین رقم از سال ۲۰۱۸ است.

جزایر قناری بیشترین آمار ورود مهاجران را به خود اختصاص داده است که تعداد آن ۳۹ هزار و ۹۱۰ نفر بوده و افزایش ۱۵۴ درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

بسیاری از مهاجران به امید رسیدن به اروپا، از آفریقا به جزایر قناری سفر می‌کنند؛ جزایری که در نزدیکی شمال غرب قاره سیاه و بخشی از خاک اسپانیا است و به گورستان دسته جمعی مهاجران غیرقانونی بدل شده است.

بر اساس این گزارش، دولت اسپانیا سال گذشته [میلادی] در تلاش برای جلوگیری از این روند، تماس‌های خود را با مقامات کشورهایی مانند سنگال و موریتانی تشدید کرد.

اسپانیا همچنین مجبور به ایجاد اسکان اضطراری بیشتر برای مهاجران در پادگان‌های نظامی، هتل‌ها و خوابگاه‌ها در سراسر کشور خود شد.

در طول سال‌های گذشته، ده‌ها حادثه منجر به مرگ به ثبت رسیده است.

جریان ورود مهاجران در آغاز سال ۲۰۲۴ نیز ادامه داشته است. در همین حال، روز دوشنبه گزارش شد که ۲۸۷ مهاجر با ۶ قایق به پنج جزیره رسیده‌اند.

هفت جزیره‌ای که مجموعه جزایر قناری اسپانیا را تشکیل می‌دهد به مقصد اصلی پناهجویانی تبدیل شده است که سنگال و دیگر کشورهای آفریقایی را برای رسیدن به اسپانیا ترک می‌کنند.

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا در ۲۹ آذر از دستیابی به توافقی برای اصلاح و بازنگری قوانین پناهندگی خود خبر داد که شامل ایجاد مراکز بازداشت مرزی بیشتر و اخراج سریع‌تر پناهندگان می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.