رئیس هیأت امنای ستاد توسعه‌وبازسازی عتبات عالیات شهرستان کرمان گفت: در حال حاضر خشت‌های طلای گنبد جدید حرم مطهر سیدالشهدا(ع) در حال آماده شدن هستند و به‌زودی کار نصب گنبد جدید در کربلا آغاز می‌شود.

نصب گنبد جدید حرم امام حسین (ع) به زودی در کربلا آغاز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور شامگاه ۱۸ دی‌ماه در نشست با جمعی از واقفان و متولیان موقوفات شهر کرمان اظهار کرد: مردم مومن کرمان توفیق دارند در زمینه توسعه‌ و بازسازی حرم‌های مطهر ایفای نقش کنند که از آن جمله می‌توان به ساخت گنبد حرم مطهر حسینی، اتصال سرداب‌های حرم، ترمیم گلدسته‌های حرم کاظمین، مقاوم‌سازی حرم سامرا و اخیراً ساخت گنبد تل زینبیه اشاره کرد.

وی افزود: در حال حاضر خشت‌های طلای گنبد جدید حرم مطهر سیدالشهدا (ع) در حال آماده شدن هستند و به‌زودی کار نصب گنبد جدید در کربلا آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام عرب‌پور بیان کرد: خشت‌های گنبد جدید به نام واقف ثبت و روی گنبد نصب می‌شود.

وی به فاز اول طرح توسعه حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا صحن عقیله بنی‌هاشم در حال ساخت است و در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.  

 عرب‌پور در ادامه گفت: افتخار همراهی و هم‌گامی در توسعه‌ و بازسازی عتبات همواره در طول تاریخ با مردم مومن و ولایتمدار کرمان بوده و در نشست امروز هم ضمن دعوت از متولیان موقوفات کرمان انتظار داریم این همراهی را تداوم بخشند و سهمی در این مسیر داشته باشند.

رئیس هیأت امنای ستاد توسعه‌وبازسازی عتبات عالیات شهرستان کرمان به مشارکت اقشار مختلف مردم از جمله بازاریان، کشاورزان، کارمندان و دیگر صنوف در امر توسعه عتبات اشاره کرد و گفت: این مشارکت‌ها داوطلبانه و از محل نذورات است.

وی ضرورت توسعه‌ حرم‌های مطهر را با افزایش زائران به‌خصوص در ایام خاصی مانند اربعین، عرفه، نیمه شعبان، تاسوعا و عاشورا و ... مورد تاکید قرار داد و افزود: در طول تاریخ همواره دشمنان اسلام سعی در تخریب اماکن زیارتی شیعیان داشته‌اند و در دهه‌ اخیر نیز دیدیم که داعش چگونه به دنبال نابودی اماکن زیارتی و مذهبی ما بود.

حجت‌الاسلام عرب‌پور اضافه کرد: هراس دشمنان از این اماکن مقدسه بیانگر جایگاه والا و تاثیرگذار آن‌هاست و ما وظیفه داریم در جهت حفظ، توسعه‌ و بازسازی این اماکن در حد توان مشارکت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.