با توجه به اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش کنکور کارشناسی ارشد در ۴ اسفندماه برگزار می‌شود، اما برخی از داوطلبان کنکور خواستار تعویق زمان کنکورشدند.

داوطلبان خواستار تعویق کنکور کارشناسی ارشد و دکتری شدند

سازمان سنجش طبق روال سالیان گذشته جدول زمان بندی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ را در سایت خود منتشر کرد، با توجه به اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در روز جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ عنوان شده است.

اما برخی از داوطلبان کنکوری از این بازه زمانی ناراضی هستند، این نارضایتی‌ها به سامانه فارس من نیز رسید و برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار «تعویق کنکور ارشد و دکتری»  شدند.

این کاربران در پویش خود آورده‌اند:

« ما جمعی از داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد و دکتری خواهان تعویق کنکور هستیم.

همانطور که می دانید به علت همزمانی کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری و انتخابات مجلس شورای اسلامی امکانی برای ما دانشجویان برای شرکت در جهاد تبین انتخابات در دانشگاهها و حضور فعال در میان مردم نیست و برگزاری کنکور در این برهه زمانی علنا حذف یک میلیون نفر از جوانان از عرصه جهاد تبین مردم  برای شرکت در فرآیند انتخابات است.

لذا خواهشمندیم با تعویق کنکور کارشناسی ارشد و دکتری ما را در امر ترغیب و تشویق مردم برای شرکت در انتخابات، یاری کنید. چگونه ما داوطلبین کنکور بتوانیم در انتخابات شرکت کنیم وقتی باید بجای شرکت در همایش ها و حضور فعالانه در جامعه برای جهاد تبیین  مشغول جمع بندی مطالب در گوشه‌ای باشیم و آیا برگزاری این آزمون‌ها در این تاریخ و همزمانی با انتخابات جز خوشحالی معاندین نظام که برای عدم مشارکت مردم و کم رونقی انتخابات میلیاردها دلار هزینه کردند و با به شهادت رساندن عزیزانمان هر امر زشت و ناپسندی را مرتکب شده اند دستاورد دیگری دارد، در حالی که رئیس سازمان سنجش قبلا در مطلبی گفته اند که توانایی برگزاری چند آزمون را در یک هفته داریم و آیا برگزاری آزمون در اواخر فروردین مقدور نیست؟ از طرفی کدام عقل سلیمی کنکوری که مربوط به سال ۱۴۰۳ است را در اسفند ۱۴۰۲ برگزار می کند؟ لذا خواهشمندیم با تعویق کنکور به حضور حداکثری ما در انتخابات کمک کنید.»

سردبیر این پویش گفت: بازه زمانی برگزاری کنکور در اسفندماه برای داوطلبان مناسب نیست چرا که افراد درگیری و مشغله‌های خودشان را دارند، باید بازه زمانی به نحوی باشد، که فرد داوطلب بتواند درس را مطالعه کند. داوطلبان در اسفندماه نمی‌توانند به درستی درسشان را مطالعه کنند، بنده به عنوان دانشجوی کارشناسی می‌گویم که اگر کنکور ارشد به تعویق بیوفتد ما می‌توانیم بیشتر درس‌ها را مطالعه کنیم چرا که بعد از امتحانات دانشگاهی باید کنکور بدهیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صدرا ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    7 0
    از مسئولان میخوایم به فکر مشارکت بالا تو انتخابات باشند و فکری به حال زمان برگزاری کنکور ها و همچنین آزمون استخدامی ها کنن مخصوصاً زمان برگزاری کنکور ارشد و دکتری چون دقیقاً تو اوج تبلیغات انتخاباتی هست و نیم میلیون جوون رو از صحنه عملاً کنار گذاشتیم... لطفاً پیام ما رو به گوش مسئولان برسونید.
  • سارا ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    7 0
    رئیس سازمان سنجش میگوید بخاطر استراحت کارکنان سنجش در ایام نوروز نمی توانیم کنکور را به تعویق بیندازیم بعد بخاطر حضور جمعیت کثیر و متعدد داوطلبان کنکور ارشد و دکتری در امر مهم و تاثیر گذار ملی انتخابات و فعالیت موثر اکثریت داوطلبان کنکور فوق برای فعالیتهای تبلیغاتی و جهادی انتخابات و حضور در بین مردم برای تببین آنان و همچنین چند موضوع دیگر از جمله اجرای آزمون های استخدامی در اسفند و موضوع بانوان متاهل و مادران محترمی که میخواهند آزمون ارشد یا دکتری شرکت کنند و زمان اسفند زمان مناسبی برای آنان و اکثریت داوطلبان شرکت کننده کنکور ارشد و دکتری نیست آیا مدیران سازمان سنجش و وزیر محترم علوم نباید به اکثریت داوطلبان برای یک امر خطیر و مهم ملی و میهنی احترام بگذارند و منافع ملی را بر منافع کارکنان سنجش که حدودا شاید چندصد نفر باشند ترجیح دهند ؟ از نمایندگان محترم و وزیر محترم علوم و مدیران سازمان سنجش تقاضای تعویق ۲ ماهه کنکور ارشد و دکتری و به عقب انداختن آزمون ارشد و دکتری و اجرای آن در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ هستیم
  • سعید مختارآبادی ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    12 0
    سلام خدمت شما هم وطنان گرامی واقعا نیاز به زمان بیشتری داریم چه ما افرادی که داوطلب مقطع دکتری هستیم چه داوطلبان زیادی که داوطلب مقطع ارشد می باشند ، اسفند ماه برای عید آماده می شویم ماه پر هزینه ای است فشار های کاری و بعضاً اضافه کاری باید انجام دهیم دراین اوضاع بازار بغض آور و ما کارمندان با حقوق های کم و مخارج بالا ، همکار من بنده خانم هستن و فرزند نوزاد دارند و داوطلب مقطع دکتری هم هستند ، حجم مطالب درسی بعضی داوطلبان بسیار زیاد و پیچیده است تقاضا می کنیم مسؤلان مربوطه رسیدگی کنند و جهت مساعدت حال داوطلبان در آخر اردیبهشت آزمون ها برگزار گردد.
  • فرناز ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    9 0
    بله قطعا موافق تعویق کنکور هستیم
  • ممد ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    6 0
    سال ۹۲ هم تلاقی داشت عقب انداختن ، چرا باید کنکور و انتخابات همزمان باشه؟
  • احسان ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    5 0
    دلایل تعویق کنکور ارشد از اسفند ماه به اردیبهشت ماه تداخل انتخابات با کنکور که موجب کم رنگ شدن نقش قشر جوان وتحصیل کرده در شرکت در انتخابات شده تداخل آزمون های استخدامی و کنکور با منابع متفاوت اسفندماه به دلایل مشکلات معیشتی زمان مناسبی برای برگذاری آزمون ارشد نمی‌باشد (بسیاری شاغل و بسیاری مادر خانواده هستند که مشغله ی خانه تکانی و هزینه ها مانع درس خواندن در این ماه است)
  • علی صالح نیا ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    6 0
    سلام و عرض ادب ما خواستار تعویق کنکور کارشناسی ارشد و دکتری بوده و این امر و فعالیت ستادی تبلیغاتی با کنکور ۴ اسفند تداخل دارد و دانشجوی انقلابی به هر ۲ نمیرسد لطفا به فکر ما هم باشین
  • پوری ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    3 0
    درود بر همگی بله منم موافق تغییر زمان هستم این مورد خواسته اکثر دانشجویان است لطفا توجه نمایید
  • سعید ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    نظر سازمان بسیار خودخواهانه و به دور از انصاف و عدالت هست. گذشته از اینکه اسفندماه در کشور ما پراسترس ترین زمان به دلیل نزدیکی به عید برای تمام خانواده هاست حال موضوع انتخابات و همزمانی آزمون های استخدامی رو هم اضافه کنید . و اینکه هنوز از ترم دانشگاه کارشناسی ها یکماه هم نگذشته چطور بعد از یکماه اماده بشن . به نظر میاد سنجش فقط به دلیل به کسی نشاندن حرفش داره زورگویی و خودخواهی میکنه. از شما رسانه محترم خواهشمندست در همین سایت یک نطرسنجی البته با تبلیغ در سایر رسانه ها قرار بدید و حرف دل و شاید درد دل داوطلبان رو ببینید و بشنوید . متاسفانه در یک حرکت بسیار زشت سایتی کارزاری راه انداخته ولی ذره ای ان را رسانه ای نکرده و حتی آن را به مسوولان مربوطه برخلاف اخلاق حرفه ای خبری ، نرسانده است . استدعا دارم شما رسانه محترم چنین حرکت سریعی را انجام بدهید .