گرچه حرف درآمدهای وسوسه‌کننده در فضای مجازی زیاد به گوش می‌رسد اما در دنیای حقیقی هم، شغل‌های آزادی هستند که خدا تومان در ماه پول درمی‌آوردند و مردم حتی فکرش را هم نمی‌کنند؛ مثلا یدک‌کشی!

حقوق‌های چند ۱۰ میلیونی؛ از یدک‌کشی تا ادمین ایسنتاگرامی!

حقوق ۲۴۰ میلیونی یدک‌کشی

در روزگاری که خانواده‌ها و بزرگ‌ترها مداوم به فرزندان خود سفارش می‌کنند شغلی را انتخاب کنند که حقوق معین و نسبتاً خوب به علاوه بیمه و دیگر مزایا داشته باشد؛ حدود یک میلیون نفر در فضای مجازی در شغل‌هایی مانند ادمینی (مدیریت صفات مجازی) مشغول به کار هستند و متأسفانه طبق آمار، تعداد زیادی از این افراد یعنی حدود ۷۵ درصدشان سرپرست خانوار هستند.

سوال این است که چه می‌شود که یک جوان یا سرپرست خانوار حاضر است بدون بیمه و مزایا نداشته باشد اما چنین شغلی را با همه نگرانی و خطرات احتمالی‌اش می‌پذیرد؛ آسیب احتمالی درباره آینده کاری، پرداخت به موقع و تمام و کمال کارمزدش و پورسانت و خلأ جایگاه اجتماعی و خلأ مواد قانونی درباره آنها تنها گوشه‌ای از این نگرانی‌ها است.

این روزها صفحه‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی بسته‌های آموزشی می‌فروشند که در آن به کاربران «ادمین بودن» را می‌آموزند به آنها قول درآمدها چندده میلیونی می‌دهند. بعضی از آنها می‌گویند ادمین بودن شغل ساده‌ای است که درآمد زیادی دارد؛ بعضی کاربران هم در نقطه مقابل ادعا می‌کنند این شغل، سختی بسیار زیادی دارد و اکثراً درآمدش پایین و حداقلی است؛ در حقیقت ادمین را کارگر فضا مجازی با حداقل‌های قانونی و درآمد می‌دانند.

گرچه حرف درآمدهای وسوسه‌کننده این روزها در فضای مجازی پرتکرار به گوش می‌رسد اما در دنیای حقیقی هم، شغل‌های آزادی هستند که خدا تومان در ماه پول درمی‌آوردند و مردم حتی فکرش را هم نمی‌کنند؛ برای مثال بر اساس گزارشی که این هفته منتشر شد، یدک‌کش‌ها روزانه بین دو تا هشت میلیون تومان درآمد دارند که این رقم در ماه حدود ۲۴۰ میلیون تومان می‌شود.

این روزها کوتاه‌ترین مسیرها با یدک‌کش بیش از ۵۰۰ هزار تومان خرج دارد و یک مسیر حدوداً بیست دقیقه‌ای در تهران با یدک‌کش بیش از یک میلیون تومان هزینه خواهد داشت. برای همین هم اگر خودروی شما کنار خیابان زمین‌گیر شود و مجبور به استفاده از یدک‌کش بشوید، احتمالاً قیمت گزاف آن باعث می‌شود لحظه‌ای به این فکر کنید که: «شاید بتوانم تا تعمیرگاه ماشین را هل بدهم!»

حقوق‌های چند ده میلیونی؛ از یدک‌کشی یا ادمین ایسنتاگرامی!

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.