راپولان سیدنی مولکان، نماینده آفریقای جنوبی در سازمان‌های بین المللی در وین، تاکید کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه مصدئاق بارز نسل کشی است و نمی‌توان آن را دفاع از خود دانست.

نماینده آفریقای جنوبی در سازمان ملل: اقدامات اسرائیل در غزه مصداق بارز نسل کشی است

به گزارش قدس آنلاین این دیپلمات آفریقای جنوبی گفت: از زمان اعلام جنگ اسرائیل به غزه پس از حمله هولناک حماس در اکتبر سال گذشته، آفریقای جنوبی در چندین سازمان چند جانبه از جمله دادگاه لاهه اعلام کرده که رفتار اسرائیل علیه مردم فلسطین مانند نسل‌کشی است.

وی افزود: از آن زمان ما شاهد بمباران بی‌رویه مناطق مسکونی، از جمله زیرساخت‌های حیاتی مانند تاسیسات سلامتی، مدارس و حتی اردوگاه‌های پناهندگان و گرسنگی دادن به مردم بوده‌ایم که این اقدامات به هیچ وجه دفاع از خود نیست، بلکه نسل کشی است.

 مردم آفریقای جنوبی به طور گسترده‌ای جنایات رژیم اسرائیل در غزه را محکوم می‌کنند و دولت این کشور رژیم اسرائیل را به اتهام ارتکاب نسل کشی علیه فلسطینیان در نوار غزه به دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) کشانده است. پرتوریا اشغالگری رژیم اسرائیل در فلسطین را با نظام آپارتاید (حکومت اقلیت سفیدپوست از سال 1948 تا 1994 بر آفریقای جنوبی) مقایسه می‌کند. کهنه سربازان مبارزه آپارتاید، قانونگذاران در کنگره ملی آفریقا (ANC) و مخالفان مبارزان آزادی اقتصادی (EFF) همگی از این پرونده در دادگاه بین‌المللی دادگستری حمایت کرده‌اند.

نخستین جلسه دادگاه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در پرونده نسل کشی این رژیم در نوار غزه روز پنجشنبه برگزار شد و نماینده آفریقای جنوبی و تیم حقوقی این کشور به طور جداگانه تاکید کردند که اسرائیل کشتار جمعی را تشدید کرده است و نسل کشی و قتل فلسطینیان در غزه باید متوقف شود.

"رونالد لامولا" وزیر دادگستری و نماینده آفریقای جنوبی در جریان نخستین جلسه این دادگاه اعلام کرد: اسرائیل جنایات و اقدامات کشتار جمعی در فلسطین را از سال ۱۹۴۸ تشدید کرده است. ملت فلسطین از سال ۱۹۴۸ تاکنون از حق تعیین سرنوشت خود محروم شده است، قوانین اسرائیل برای تحمیل آپارتاید بر فلسطینیان طراحی شده است و ما در آفریقای جنوبی از ابتدا از جنایات نسل کشی اسرائیل علیه مردم فلسطین آگاه بودیم.

نماینده آفریقای جنوبی افزود: نکبت به علت سیاست توسعه شهرک‌سازی اسرائیل و رژیم آپارتایدی و گریزان از مجازات، ادامه دارد. آینده فلسطینیان در غزه منوط به تصمیم دادگاه بین المللی در این دادخواست است. اسرائیل آپارتاید را علیه ملت فلسطین اعمال می‌کند. ما تاکید می‌کنیم که کراهت و نفرت و آپارتاید در اسرائیل تشدید شده است. این رژیم علیه فلسطینیان مرتکب کشتار جمعی می‌شود. اسرائیل غزه را از زمین، دریا و هوا محاصره کرده است. اسرائیل حمله گسترده به غزه انجام داده و کنوانسیون منع کشتار جمعی را نقض کرده است. حمله هفتم اکتبر هرگز جنایات ضدبشری را توجیه نمی‌کند و ما باید مانع از کشتار جمعی شویم.

رونالد لامولا گفت: ما در این جلسات مستندات مربوط به ارتکاب کشتار جمعی از سوی اسرائیل در غزه را ارائه می‌کنیم. اسرائیل به سیطره بر دریا و آبهای غزه ادامه می‌دهد. کشتار این رژیم همه مناطق غزه را ناامن ساخته است. فلسطینیان در هیچ مکانی امنیت ندارند حتی مناطقی که تل آویو آن‌ها را امن می‌داند. آنچه اسرائیل علیه فلسطینان مرتکب می‌شود، ظلم تمام‌عیار است. اشغالگران مانع از تعیین سرنوشت فلسطینیان می‌شوند. خشونت و ویرانی از هفتم اکتبر شروع نشده بلکه ملت فلسطین از سال ۱۹۴۸ از آن رنج می‌برند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.