عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه قطعا با تورم و افزایش قیمت کالاها بعد از این افزایش یک درصد مواجه خواهیم شد، بیان کرد: دولت می خواهد برای تامین منابع همسان سازی بازنشستگان این مالیات را افزایش دهد تا به عده ای حقوق پرداخت کند. در واقع همین بازنشستگان هم باید این مالیات را بپردازند.

تلاش دولت برای تامین منابع همسان‌سازی منجر به گرفتن مالیات بیشتر از بازنشستگان می‌شود

حسین درخشان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس درباره افزایش مالیات بر ارزش افزوده در بودجه سال آینده گفت: دولت مالیات را که افزایش دهد حتی یک درصد، تولید کننده و مصرف کننده وقتی این یک درصد را پرداخت کند باید از جای دیگر آنها را تامین کند.

درخشان در ادامه بیان کرد: این افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده مشخصا افزایش یک درصدی را در سایر عرصه ها ندارد و قطعا افزایشی به مراتب بالاتر از این یک درصد خواهد داشت.

این نماینده مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه معمولا نه تنها در اقتصاد کشور ما بلکه در اقتصاد کشورهای پیشرفته هم مرسوم است که وقتی قرار است درصدی افزایش داشته باشیم باید آن را از یک نقطه دیگر دریافت کنیم گفت: پرداخت کننده و دریافت کننده این یک درصد مالیات بر ارزش افزوده مردم هستند که در انتهای زنجیره قرار دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه قطعا با تورم و افزایش قیمت کالاها بعد از این افزایش یک درصد مواجه خواهیم شد، بیان کرد: دولت می خواهد برای تامین منابع همسان سازی بازنشستگان این مالیات را افزایش دهد تا به عده ای حقوق پرداخت کند. در واقع همین بازنشستگان هم باید این مالیات را بپردازند تا حقوق بازنشستگی خود را دریافت کنند که اصلا منطقی نیست.

درخشان با بیان اینکه دولت به جای این کار بازنشستگان را از پرداخت مالیات معاف کند بهتر است افزود: وقتی ما فقط کلمه افزایش مالیات بر ارزش افزوده را مطرح می کنیم یعنی یک شوک به اقتصاد وارد می کنیم و این شوک روانی باعث می شود بر قیمت کالاها و خدمات افزوده شود.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: وقتی برای پرداخت یک حقوقی مالیات را افزایش بدهیم همین قشر از شوک روانی این افزایش بیشتر آسیب می بینند  و سایر افراد جامعه هم باید این شوک را متحمل شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: از سوی دیگر اقتصاد زیرزمینی و قاچاق در کشور ما خیلی گسترده است، دولت می تواند به جای این افزایش مالیات، اقتصاد زیر زمینی را شناسایی کند، جلوی فرارهای مالیاتی را بگیرد و مبادی قاچاق را شناسایی کند، نه اینکه راحت ترین راه را انتخاب کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.