مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: ارزش افزوده ای که بخش صنعت ایجاد می کند بیشتر از بخش کشاورزی است لذا مسوولان باید به تامین زیرساختهای این بخش از جمله تخصیص آب توجه بیشتری کنند.

صنعت استان  بیشتر از بخش کشاورزی ارزش افزوده دارد

به گزارش قدس خراسان، جعفر فرشچی روز جمعه در اردوی جهادی راهیان پیشرفت که در محل شهرک صنعتی کاویان در فریمان برگزار شد عنوان کرد : تاکنون در ۴۲ شهرک صنعتی استان پنج هزار و ۲۷۰ قرارداد واگذاری زمین با سرمایه گذاران منعقد شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۴ قرارداد به بهره برداری رسیده است اما از این تعداد ۱۵۴ قرارداد یا واحد صنعتی تعطیل شده است.

وی ادامه داد: واحدهای بهره برداری شده در شهرکهای صنعتی مزبور تاکنون برای ۸۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: وضعیت زیرساختهای شهرکهای صنعتی خراسان رضوی از متوسط کشوری در این زمینه بالاتر است اما نیازمند یاری دستگاه های خدمات رسان در این زمینه هستیم.

فرشچی افزود:امروز عملکرد شهرک صنعتی کاویان واگذاری بیش از ۶۵۰ هکتار زمین با ۱۴۰ قرارداد و ۱۸۶ واحد بهره برداری رسیده و ایجاد ۶ هزار نفر اشتغال است.

وی اظهار کرد: واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی با وجود همه مشکلات در حال تولید هستند اما با مشکلاتی هم دست و پنجه نرم می کنند که باید این مشکلات شناسایی شود چرا که بسیاری از آنها توسط دستگاه های اجرایی مرتبط قابل حل است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: ارزش‌افزوده یک مترمکعب مصرف آب در بخش صنعت نسبت به ارزش افزوده مصرف یک مترمکعب در بخش کشاورزی بیشتر است.

فرشچی افزود: در محور غرب مشهد شهرک ماشین سازی و فناوریهای نوین با برخورداری از ۱۰۵ هکتار زمین و مصرف ۱۸ لیتر آب در ثانیه، هفت هزار اشتغال ایجاد کرده است، کدام بخش کشاورزی با این مقیاس چنین اشتغالی ایجاد کرده است؟

وی ادامه داد: من لزوم توسعه بخش کشاورزی را نفی نمی کنم اما بخش صنعت که صادرات محور بوده و بحران بیکاری را رفع می کند مستلزم نگاه ویژه تری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.